۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85502133
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کردستان تبدیل به یکی از قطب‌های تولید مبل کشور شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود، استان باید به یکی از قطب‌های تولید مبل کشور تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در افتتاحیه مرکز فروشگاهی و تولیدی مبل در شهرک صنعتی سنندج یک اظهار کرد: توانمندی این مجموعه تولیدی به اثبات رسیده و به عنوان یکی از مجموعه های موفق تولید مبلمان در کشور است.

وی با تاکید براینکه کردستان باید تبدیل به یکی از قطب های تولید مبل کشور شود، اضافه کرد: مجموعه تولید مبل که از چند سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده اند و اکنون در حال توسعه آن هستند.

استاندار کردستان ادامه داد: توسط این مجموعه تولیدی که فروشگاه واحد تولیدی را در شهرک صنعتی سنندج ایجاد کرده اند، ضمن اینکه در شهرک صنعتی دهگلان هم اراضی به این واحد اختصاص پیدا کرده است.

زارعی کوشا بیان کرد: امروز کلنگ زنی یکی از بزرگ ترین واحدهای تولید مبل کشور در شهرک صنعتی دهگلان به همت این مجموعه تولیدی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت مبل دارای دامنه شغلی گسترده ای است، افزود: با احداث واحدهای تولیدی بیشتری در این حوزه افزون براینکه اشتغال و درآمد بیشتری برای استان ایجاد خواهد شد به برندی هم برای این منطقه تبدیل می شود.

استاندار کردستان یادآور شد: تولیدکنندگان مبلمان منزل با بهره مندی از شیوه های نوین و خلاقیت در طراحی می توانند آثار جدید و موردپسند مردم را ایجاد کنند و اینگونه کردستان می تواند به یکی از قطب های تولید مبلمان تبدیل شود.

افزون بر افتتاح فروشگاه عرضه مبلمان در شهرک صنعتی سنندج یک، واحد تولیدی مبل مستقر در شهرک صنعتی دهگلان هم امروز با حضور مسئولان استانی کلنگ زنی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی واحد تولید مبل در شهرک صنعتی دهگلان یکی از مسائل مهم در توسعه صنعتی را ساماندهی اراضی صنعتی خواند و اظهار کرد: در راستای رونق تولید هر گونه حمایتی که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

محمدرسول شیخی زاده اضافه کرد: می طلبد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی دهگلان و قروه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی این شهرستان ها را بکارگیری کنند.

اختصاص ۱.۷ هکتار زمین در شهرک صنعتی دهگلان به واحد تولید مبل

استاندار: کردستان تبدیل به یکی از قطب‌های تولید مبل کشور شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در مراسم کلنگ زنی واحد تولید مبل در شهرک صنعتی دهگلان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰ قرارداد با تولیدکنندگان و کارآفرینان در این شهرک صنعتی منعقد شده است.

حمیدرضا امانی با اشاره به اینکه ۸۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی دهگلان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این واحدهای تولیدی با اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال راه‌اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۱.۷ هکتار به واحد تولید مبل در شهرک صنعتی دهگلان اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: با ایجاد این واحد در فاز نخست برای ۲۵۰ نفر و در مجموع ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان سرمایه‌گذاری در این طرح را افزون بر پنج هزار میلیارد ریال خواند و گفت: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردمی در بخش تولید است که بستر این مهم در شهرک‌های صنعتی استان مهیا شده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۵۰۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha