۶۵ میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد شاهرود پرداخت شد

شاهرود - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود گفت: ۶۵ میلیارد ریال وام اشتغالزایی طی فصل بهار ۱۴۰۳ به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اصغری روز شنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ به ۴۵ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود وام اشتغال در زمینه‌های شغلی تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی پرداخت شد.

وی از پرداخت ۲۰ میلیارد ریال به ۲ کارفرما که زمینه اشتغال به‌کار مددجویان را فراهم کردند، از ابتدای بهار تاکنون خبر داد.

وی با بیان اینکه ۶ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در این بازه زمانی راه‌اندازی شد، ابراز کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۹ میلیارد ریال هزینه شد و هر ۶ نیروگاه‌های خورشیدی در مدار قرار گرفت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود ادامه داد: این نهاد به کارفرمایانی که پنج سال سابقه فعالیت، پرداخت مالیات و یا ۲۰ نفر بیمه شده از قبل را زیر پوشش داشته باشند، به شرط به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت، وام پرداخت می‌کند.

وی از کسب رتبه نخست کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود در زمینه جذب اعتبارات اشتغالزایی در استان سمنان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: حمایت از طرح‌های دانش بنیان و تولیدی از جمله طرح‌های نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس از اولویت‌های ایجاد اشتغال این نهاد محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۴۰۰ فرصت شغلی با اختصاص اعتباری بالغ بر۴۷۰ میلیارد ریال وام بانکی برای مددجویان این شهرستان فراهم شد.

۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفری هم‌اکنون زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳ خانوار کمک معیشت بگیر و ۵۴۷ خانوار تک و چندخدمتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha