۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85502175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار شرکت از مزایای قانون جهش تولید دولت سیزدهم بهره مند شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم قانون جهش تولید در بخش دانش بنیان را ایجاد کرد و تاکنون ۱۰ هزار شرکت از مزایای این قانون بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، سازوکار «تولید بار اول» رهیافت مهمی در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فرایندهای گلوگاهی در صنایع است که مضاف بر ایجاد بازاری تضمین‌شده برای دانش‌بنیان‌ها، همکاری بین بخش صنعتی و این شرکت‌ها را تسهیل کرده است؛ در مسیر دانش‌بنیان‌ها «تولید بار اول» قانونی راهگشا و مترقی محسوب می‌شود

ابوالفضل باقری روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان خراسان شمالی اظهار کرد: قانون «تولید بارِ اول» برای شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم ایجاد شد که بر اساس آن دستگاه های اجرایی کمک می کند تا از محصولات و خدمات این شرکت ها بدون تشریفات مناقصه ای استفاده و با آنان قرارداد امضا کنند.

وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد خارج از تشریفات باعث رشد و توسعه شرکت های تولیدات بار اولی خواهد شد افزود: ظرفیت بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد که دستگاه های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: رقم قرارداد بار اولی ها در سال گذشته تاکنون از میزان ارایه تسهیلات دولت به شرکت های دانش بنیان چندین همت بیشتر است که این مهم باعث بی نیاز شدن کشور از محصولات وارداتی و توسعه متوازن خواهد شد.

وی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در قانون جهش تولید به شرکت های دانش بنیان اجازه داده می شود که در پهنه ها و مجتمع های مسکونی استقرار داشته باشند.

مدیرکل هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاف از بیمه را از دیگر حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: قوانینی در این رابطه وجود دارد که بسیار کمک کننده است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان و حتی شرکت های غیر دانش بنیانی که طرح تحقیقاتی داشته باشند در صورت تایید هزینه ها از مالیات آنان کم خواهد شد که در سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ طرح در این خصوص مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha