نماینده ولی‌فقیه در سپاه: الهی‌بودن محور تمام ویژگی‌های «شهید جمهور» است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: الهی بودن و جهادی‌بودن محور تمام ویژگی‌های «شهید جمهور» است، به طوریکه گام نهادن آیت‌الله رییسی در همه مسوولیت‌ها شامل تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری برای خدا و جهاد در راه خدا بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز شنبه در یازدهمین اجلاس سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، افزود: مساله حکم‌رانی از موضوعات مهم همه مکاتب و نظام‌های سیاسی است، چراکه در حقیقت نظام حکمرانی جهت دهنده حرکت و سبک زندگی هر جامعه و سازنده فرهنگ و شاکله آن است.

وی بیان کرد: اصل مهم دیگر حکمرانی دینی این است که در نظام ولایی، ولی خدا و ولایت، قطب است و همه فرماندهی‌ها و مدیریت‌ها باید به او منتهی شود، برای این‌که حکم خداوند حاکم شود، ولایت باید محور باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید آیت‌الله رییسی ولایت‌مدار و مردمی بود و این شهید بزرگوار همواره خود را یک بسیجی می‌دانست، دوران ۳۳ ماهه ریاست جمهوری وی در مقایسه با دوران هشت ساله سایر رییس جمهورها نشان از عملکرد چشمگیر و موفق وی دارد.

وی اظهار کرد: آن‌چه شهدای ما را از جمله حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رییسی به هم پیوند می‌دهد، مکتب سربازی و سرباز ولایت بودن است که این ریشه در ادبیات دینی ما نیز دارد.

حاجی صادقی با بیان اینکه رییس‌جمهور باید سرباز ولایت باشد، افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری بایستی سیاست‌های رهبری را خوب درک کنند و بر اساس آن برنامه و راهبردهای عملیاتی را بنویسند، با ولایت محوری می‌توان ماندگاری انقلاب را تضمین کرد و شهید رییسی الگوی بزرگی برای این کار بود.

وی با بیان این که شهید رییسی هم ولایت را باور داشت و هم با تمام قدرت اراده رهبری را عملی می کرد، افزود: برای انتخاب رییس جمهور جدید باید به سراغ کسانی برویم که «ولایت مدار» بوده و به لحاظ عملی نیز توان و قدرت پیاده‌سازی اراده و سیاست‌های رهبری را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، یازدهمین اجلاس سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت (دانشگاه- تعلیم و تربیت اجتماعی) و با هدف احصای راهکارهای عملیاتی تعلیم و تربیت اجتماعی از ۱۸ تا ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha