۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85502189
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر اسلواکی: غرب به دنبال تشدید درگیری‌ها در اوکراین است

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر اسلواکی با انتقاد از کشورهای غربی به دلیل اجازه به کی یف برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی گفت: این تصمیم نشان می دهد که غرب به دنبال تشدید درگیری‌ها در اوکراین است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «رابرت فیکو» افزود: اسلواکی در این «قمار نظامی» شرکت نخواهد کرد.

فیکو در یک رسانه اجتماعی نوشت: مجوز غرب برای اوکراین جهت استفاده از سلاح های تولید غرب برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه تنها ثابت می‌کند که کشورهای غربی به دنبال صلح نیستند بلکه آنچه که قطعا بدست خواهند آورد تشدید تنش‌ها با روسیه است.

وی افزود به عنوان نخست وزیر اسلواکی، این جمهوری در هیچ یک از این قمارهای نظامی شرکت نخواهد داد.

نخست وزیر اسلواکی این پیام را در حالی صادر کرد که در حال بهبودی از زخم های ناشی از اصابت پنج گلوله در تلاش های اخیر تروریستی از سوی یک فعال لیبرال حامی اوکراین است.

فیکو همچنین در پیام خود خاطرنشان کرد در انتخابات جاری پارلمان اروپا از بیمارستان شرکت کرده است.

وی تاکید کرد ضروری است که نمایندگانی در پارلمان اروپا انتخاب شوند که از طرح های صلح و خودداری از ادامه جنگ حمایت می کنند.

در هفته های اخیر برخی از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آمریکا به نیروهای مسلح اوکراین مجوز داده اند از سلاح های تامین شده از سوی این کشور برای حمله به خاک روسیه استفاده کنند. آمریکا اعلام کرده که این حملات می توانند مناطق مجار منطقه خارکیف را هدف قرار دهند اما ممنوعیت استفاده از موشک های موسوم به ATCMS به قوت خود باقی است.

فیکو پس از ادای سوگند در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان)، به کمک های نظامی کشورش به اوکراین پایان داد و از جمله مخالفان تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه و پیوستن اوکراین به ناتو است.

https://sputnikglobe.com/20240608/west-wants-to-escalate-ukraine-conflict-by-allowing-kiev-to-strike-russia---fico-1118862222.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha