۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85502203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف به شکست سخت(۲)

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبر: 85502203
اعتراف به شکست سخت(۲)

تهران - ایرنا - مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی بیش از همه اذعان دارند که این رژیم در عملیات طوفان الاقصی، یک شکست سخت و تاریخی را تجربه کرد و از جنگ علیه نوار غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) فرمودند: همه‌ی تحلیلگران غربی، اعمّ از اروپایی، آمریکایی و حتّی وابستگان به خود رژیم صهیونیستی معتقدند که در این عملیّات، رژیم صهیونیستی با همه‌ی تظاهر و یال‌وکوپال، از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده است.

در شرایطی که در غالب موارد، فقط گروهی از تحلیلگران از یک صنف خاص مثل نظامیان یا سیاستمداران، درباره شکست یک ارتش یا نظام در مقابل ارتش یا نظام دیگری سخن می گویند، امروز شاهد آن هستیم که افرادی از صنوف مختلف، شکست رژیم اشغالگر در مقابل مقاومت فلسطین را تصدیق می کنند.

امروز، مقامات کنونی و سابق و تحلیلگران نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بیش از دیگران درباره شکست این رژیم از مقاومت فلسطین سخن می گویند که اظهارات تعدادی از آنها در زیر آمده است؛

آوی دیختر: هفتم اکتبر شکست و فاجعه بزرگی رقم خورد

«آوی دیختر» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که اتفاقات هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) شکست، ناکامی، فاجعه و اختلال بزرگی برای این رژیم بوده است.

این مقام صهیونیست، تصرف بخشی از سرزمین های اشغالی توسط مقاومت فلسطین در کمتر از یک ساعت را بیانگر میزان قدرت مقاومت و ضعف رژیم اشغالگر دانست.

حاییم تومر: آینده اسرائیل در معرض تهدید است

«حاییم تومر» از مقامات سابق سازمان موساد نیز اعلام کرد که جنگ گسترده با حزب الله لبنان، توانایی رژیم صهیونیستی را برای مدیریت سرزمین های اشغالی تضعیف خواهد کرد.

این مقام امنیتی رژیم اشغالگر، جنگ تمام عیار با محور مقاومت را تهدیدی برای موجودیت این رژیم و چشم انداز تعریف شده توسط صهیونیسم جهانی برای آینده آن ارزیابی کرد.

رونی بار اون: اسرائیل به سمت شکست پیش می‌رود

«رونی بار اون» وزیر سابق دارایی رژیم صهیونیستی با اشاره به درگیری هشت ماهه ارتش این رژیم در جنگ و پیامدهای ناشی از آن گفت: اگر با همین رویکرد ادامه دهیم، به زودی طعم شکست را خواهیم چشید.

وی افزود: ما در حال از دست دادن نیمی از شمال اسرائیل (‌سرزمین های اشغالی فلسطین) به خاطر حضور حزب الله هستیم و آنچه در جنوب (در مرز غزه) اتفاق می افتد، تفاوت چندانی (با جبهه نبرد در شمال فلسطین اشغالی) ندارد.

وزیر سابق دارایی رژیم صهیونیستی با انتقاد از کابینه این رژیم نیز گفت: باید نتانیاهو برکنار شود.

عاموس هارئیل: ارتش اسرائیل فرسوده شده است

«عاموس هارئیل» تحلیلگر صهیونیست نیز گفت: جنگ با حزب الله، اسرائیل را با چالشی بزرگ و بی سابقه روبه‌رو می کند و شهرهای شمالی و مرکزی را در معرض حمله قرار می دهد.

وی درباره جنگ علیه نوار غزه نیز افزود: ارتش پس از هشت ماه جنگ، به شدت دچار فرسایش و خستگی و یاس شده است زیرا اهدافی برای عملیات نظامی وجود ندارد.

اوری مسگاف: ارتش آماده جنگ دیگری نیست

«اوری مسگاف» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به روند تحولات جبهه جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: به مواضع «هرتزی هالیوی» (رئیس ستاد مشترک و عضو کابینه جنگ رژیم صهیوینستی) توجه نکنید، ما آماده جنگ در لبنان نیستیم. ارتش آماده جنگ دیگری نیست.

وی افزود: با گذشت هشت ماه از جنگ غزه و درماندگی در شمال(سرزمین های اشغالی)، ارتش در حال فرسایش است؛ صدها نفر از نیروهای ما کشته شده و هزاران نفر از معلولیت جسمی و مشکلات روانی رنج می‌برند.

مسگاف ادامه داد: بخش لجستیک و رزمی درهم شکسته و به تحلیل رفته است. نظامیان ذخیره دیگر برای جنگیدن انگیزه ندارند و محافل نزدیک به ارتش، از کمبود مهمات و تجهیزات سخن به میان می آورند.

واللا: ارتش اسرائیل از تامین امنیت ناتوان است

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نوشت: حادثه هفتم اکتبر فقط یک شکست نظامی و سیاسی نبود بلکه یک ناکامی بزرگ در دستیابی به پیروزی بود.

به نوشته این پایگاه خبری صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیست در این اندیشه هستند رژیمی که در هشت ماه نتوانسته است گروه های مقاومت فلسطین را شکست دهد، با توجه به دشمنانی که اطرافش حضور دارند، عمر طولانی نخواهد داشت.

موسسه مطالعات جنگ: حماس از بقای خود مطمئن است

موسسه مطالعات جنگ در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: از ماه دسامبر(آذر و دی ۱۴۰۲) که (رژیم) اسرائیل نیروهایش را در غزه کاهش داد، حماس درباره بقای خود مطمئن شد.

موسسه مطالعات جنگ در آمریکا با اشاره به اظهارات «یحیی السنوار» از رهبران مقاومت فلسطین در غزه درباره شرایط خوب نیروهای مقاومت، نوشت: تاکتیک های نبرد حماس، جنگ را پیچیده کرده و نیروهای حماس بعد از مبارزه با نیروهای اسرائیلی، به مناطقی می روند که نیروهای متخاصم در آنجا حضور ندارند و در آنجا می توانند تجدید قوا کنند.

این موسسه آمریکایی با اشاره به رویکرد مقاومت فلسطین برای جنگ چریکی با ارتش اشغالگر، نوشت: مقامات آمریکایی هم اذعان کرده اند که حماس توان جنگیدن برای ماه های متمادی را دارد.

موسسه مطالعات جنگ درباره توان تسلیحاتی مقاومت فلسطین نیز نوشت که حماس هم از طریق به غنیمت گرفتن سلاح نظامیان صهیونیست و هم از طریق تونل های مخفی، تسلیحات مورد نیاز خود را تامین می کند.

هاآرتص: معیشت اسرائیلی‌ها بد شده است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص چاپ سرزمین های اشغالی نوشت: دولت اسرائیل پس از گذشت بیش از هشت ماه از جنگ علیه نوار غزه، نتوانسته حتی یک موفقیت قابل توجه به دست آورد و بالعکس دچار مجموعه‌ای از شکست‌ها و صدمات در عرصه‌های دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی شده است.

هاآرتص تاکید کرد، تحریم‌ها گسترش یافته و پیامدهای منفی بلندمدتی برای هزینه‌های زندگی و قدرت رقابت در اراضی اشغالی داشته است. علاوه بر آن، اسرائیل عملاً شاهد افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر به عنوان یکی از تاثیرات جنگ غزه بوده است.

لیبرمن : در غزه، به خفت و خواری کامل رسیدیم

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که پس از هشت ماه جنگ علیه غزه، این رژیم به جای پیروزی کامل، به خفت و خواری کامل رسیده است.

لیبرمن تاکید کرد که اسرائیل منطقه شمال را از دست داده و همچنان در برابر حزب الله که هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد، تسلیم می‌شود.

وی افزود: اسرائیل پس از گذشت هشت ماه جنگ، نتوانست حماس را نابود کند و اسرای اسرائیلی هم آزاد نشده اند.

به گزارش ایرنا، پس از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha