۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85502204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات مستعفی دولت بایدن برای حمایت از مخالفان جنگ غزه متحد می‌شوند

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه سی‌ان‌ان امروز خبر داد که گروهی از مقام‌های آمریکایی که به‌دلیل سیاست‌های خاورمیانه‌ای دولت بایدن استعفا داده‌اند، برای حمایت از مخالفت‌های جاری و تغییر سیاست‌های دولت، با هم متحد می‌شوند.

به گزارش ایرنا از سی ان ان، نزدیک به ۱۰ تن از مقام های دولتی آمریکا در اعتراض به رویکرد دولتشان در قبال بحران غزه آشکارا استعفا کرده و اعلام کردند که دیگر نمی توانند برای این دولت کار کنند.

به نوشته این رسانه، حتی تعداد بیشتری از مقام های دولتی آمریکا بی سر و صدا ترک خدمت کرده اند.

بسیاری از این مستعفیان در مصاحبه با سی ان ان گفتند که به دنبال تأثیرگذاری در خارج از دولت هستند.

جاش پاول (Josh Paul)، هریسون مان (Harrison Mann)، طارق حبش (Tariq Habash)، آنل شلین (Annelle Sheline)، هالا راریت (Hala Rharrit)، لیلی گرینبرگ کال (Lily Greenberg Call)، الکس اسمیت (Alex Smith) و استیسی گیلبرت (Stacy Gilbert) از جمله مقام هایی هستند که آشکارا استعفا داده و گفتند که احساس می‌کنند به دیدگاه‌ ها، تخصص و نگرانی‌هایشان توجه نمی‌شود.

به گفته این مقام های مستعفی، واشنگتن تلفات انسانی ناشی از عملیات نظامی اسرائیل را نادیده گرفته و احساس می شود که سیاست های دولت به اعتبار آمریکا لطمه وارد کرده و واشنگتن به طور کامل این تاثیرات مخرب این سیاست را درک نکرده است.

به گفته این افراد، تعداد زیادی از همکاران آنها که هنوز در دولت مشغول به فعالیت هستند با تصمیم استعفای آنها موافق بوده اند.

سی ان ان نوشت که ارائه حمایت و مشاوره به آن دسته از همکارانی که تصمیم به استعفا یا ادامه مخالفت از درون را دارند از جمله دلایل کلیدی همبستگی این دسته از مستعفیان از مقام های دولتی در آمریکا است. افزایش فشار بر دولت برای تغییر مسیر کنونی نیز دلیل دیگر این اقدام آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha