نماینده اردبیل: کمک‌های خیرین به مدرسه‌سازی در مناطق محروم هدایت شود

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت خیرین مدرسه‌ساز به مناطق محروم و روستایی این استان باید هدفمند شود تا منابع صرف شده بهره‌وری حداکثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احد بیوته روز شنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امور خیریه از جمله اقداماتی است که خیر دنیا و آخرت در آن است ، خیران نیک‌اندیش همواره در مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند زیرا از یک سو صدقه جاریه است و از سوی دیگر در اشاعه علم و تربیت جوانان صالح تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: لازمه تحقق شعار ایران قوی داشتن مدرسه و کلاس معلم قوی است و برای رسیدن به این هدف لازم است که فضای آموزشی استاندارد در اختیار نظام آموزشی استان قرار بگیرد.

نماینده اردبیل: کمک‌های خیرین به مدرسه‌سازی در مناطق محروم هدایت شود

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بر احقاق حقوق آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و تکریم بازنشستگان آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی از آمادگی خود برای پیگیری و حل مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان خبر داد و افزود: لازم است مسائل و چالش‌های آموزشی و پرورشی استان احصا و برای حل آنها در سطح استان و کشور اقدامات لازم انجام بگیرد و در این مسیر کمک فکری همه فرهنگیان لازم و ضروری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی، خدمات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش را کم‌نظیر دانست.

کلام‌الله صفری اجرای رتبه‌بندی معلمان، توزیع شیر رایگان در بین ۱۲۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل، ارتقای سرانه آموزشی، تربیتی و ورزشی و همچنین احداث چندین پروژه عمرانی شاخص از جمله بزرگترین زمین چمن مصنوعی کشور ، مجتمع شهید سلیمانی و بزرگترین مجتمع آموزشی دارالفنون را از اقدامات شاخص آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند ولی به گفته کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی در آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha