فرماندهان ارتش درگذشت همسر شهید صیاد شیرازی را تسلیت گفتند

تهران-ایرنا- فرماندهان ارتش در پیام‌های جداگانه درگذشت همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را تسلیت گفتند.

به گزارش حوزه دفاعی ایرنا، پس از درگذشت همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، فرماندهان ارتش با صدور پیام‌های جداگانه ای درگذشت او را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌مناسبت درگذشت «عفت شجاعی» همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آمده است: درگذشت مادری مومنه و پرهیزکار، همسر مکرمه و گرامی امیر سرافراز و فرمانده مومن و شجاع، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی موجب تالم و تاثر فراوان گردید. اینجانب مصیبت درگذشت این همسر فداکار را به ملت شریف ایران اسلامی و خانواده محترم شهدا و بیت مکرم شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و فرزندان و همه بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: شهید صیاد شیرازی مردی از تبار غیرت و شهامت بود که رضای خدا و دعوت بنده برگزیده‌اش را برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی اجابت نمود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل از سرزمین‌های داغ خوزستان تا گردنه‌های برافراشته کردستان تا پای جان بر سر ارزش، آرمان و میثاق با ولایت ایستادگی و رشادت کرد و در پایان با پیوستن به خیل یاران شهیدش مصداق عینی «رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» گردید و به درجات اعلی علیین «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» و فیض عظمای «فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً» و «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» نایل آمد.

دریادار سیاری در پیام خود تاکید کرد: بی تردید آن بانوی پاکدامن با حمایت‌های بی‌دریغ، صبوری و فداکاری خود در مجاهدت‌ها و ایثار شهید والامقام در سال‌های پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس همراه و همدل بود و پس از شهادت ایشان با اعتقاد عمیق به آموزه‌های متعالی اسلام و در سایه ارادت قلبی و تعصی به حضرت فاطمه زهرا(س)، فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی و پیرو خط امام و رهبری تربیت نمود و تصویری درخشان از شیرزنان این مرز و بوم را بر صفحات تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد و یاد و نام نیکو از خود بر جای گذاشت.

در ادامه این پیام آمده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و ادای احترام به ساحت ایمان و مقام صبر آن بانوی مومنه، از درگاه خداوند متعال برای مرحومه مغفوره علو درجات را مسئلت می‌نمایم. امید که به فضل الهی در جوار همسر شهیدش مشمول مغفرت و قرین رحمت ربوبی گردد.

پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت درگذشت همسر شهید صیاد شیرازی

در متن پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده است: خبر درگذشت همسنگر دوران خدمت، همگام مبارزات انقلابی و همسر فداکار شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، «عفت شجاعی»، پس از تحمل یک دوره بیماری، سبب دریغ و تأسف بسیار شد. فقدان این بانوی ارجمند که سابقه‌ مجاهدت و ایثار وی زبان‌زد خاص و عام است، موجب شده تا بار دیگر، نقش و جایگاه تأثیرگذار و والای زنان، در همدلی و همگامی با مجاهدان در راه آرمان‌های اسلام ناب محمدی و برپایی نظام ولایی، بیش از پیش برجسته شود.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب به نیابت از آحاد همکاران و همرزمانم در نیروی زمینی محوری و قهرمان، ضمن ابراز حزن و اندوه مجدد به مناسبت ضایعه غم‌انگیز درگذشت این بانوی مکرمه، از خداوند متعال برای ایشان درخواست غفران و رحمت واسعه الهی کرده و فقدان وی را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران و تمامی همسران، خواهران و مادران معزز شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، تسلیت عرض می‌کنم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیام خود آورده است: در پایان موجب امیدواری است که دیگر بانوان این مرز و بوم، با تأسی از سبک زندگی و پیروی از شیوه‌ زیست مؤمنانه و مخلصانه این بانوی گران‌قدر، قدم در راه عزت و تعالی نظام اسلامی و سرفرازی و افتخارآفرینی بیشتر کشور بردارند.

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: درگذشت بانوی فداکار، صبور و مومنه حاجیه خانم عفت شجاع، همسر شهید سرافراز ارتش اسلام، سپهبدعلی صیاد شیرازی موجب تأثر خاطر شد.

در ادامه این پیام آمده است: آن بانوی مکرمه در دلاورمردی ها و فرماندهی اثرگذار و تعیین کننده شهید والامقام صیاد شیرازی در ۸ سال دفاع مقدس و مسئولیت های پس از آن نقش موثر ایفا نمود و بعد از شهادت ایشان با تمسک به حضرت زینب(س)، در تربیت فرزندان و زنده نگاه داشتن یاد، منش و سیره آن شهید والامقام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و الگوی بسیاری از همسران و مادران شهدا شد. ان شاالله آن بانوی مومنه با لطف و عنایات الهی با الگوی خود حضرت زینب(س) در بهشت برین همنشین خواهد بود.

در پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش آمده است: اینجانب در گذشت همسر مهربان و صبور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را به خانواده بزرگ ارتش، فرزندان، بستگان و همرزمان آن شهید والامقام تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال، علو درجات و غفران و رضوان الهی برای آن بانوی مکرمه و صبرجمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می نمایم.

خانم عفت شجاع، همسر مکرمه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده شجاع ارتش اسلام، صبح امروز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ پس از یک دوره بیماری در بیمارستان چمران دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست. مراسم تشیع آن مرحومه، صبح روز دوشنبه ۲۱ خرداد از درب منزل آن شهید والامقام برگزار خواهد شد.

پیام تسلیت فرمانده کل ارتش
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام تسلیتی تصریح کرد: درگذشت بانوی مومنه ومکرمه ، همسر محترمه فرمانده نام آور بزرگترین فتوحات دفاع مقدس، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، موجب تألم و اندوه فراوان گردید.
وی در این پیام افزود: آن بانوی فداکار با تاسی از سیره حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها،  شمع وجود زندگی  سراسر خدمت و برکت شهید صیاد شیرازی شد و مسیر توفیقات آن امیر سرافراز را در برهه های حساس پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و سالهای پس از آن هموارساخت و با صبر عظیمش در هنگامه شهادتِ امیر و صیاد دلها، الگویی برای خانواده معظم ایثارگرانِ ایران سربلند اسلامی شد.
 

پیام تسلیت وزیر دفاع

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیام تسلیت خود نوشت: بانوی مجاهد و صبور، حاجیه خانم  ( عفت شجاع) همسر محترمه سپهبد شهید علی صیاد شیرازی پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به یار سفر کرده خود پیوست؛ ایشان نمونه کامل همسری همراه و هم عقیده بود که در تمام مدت زندگی با آن شهید والا مقام به ویژه هشت سال دفاع مقدس و سال های بعد از آن شانه به شانه ایشان در راه اعتلای اسلام عزیز زحمت کشید و سال ها پس از شهادت آن رزمنده شجاع و فرمانده دلاور نیز یک تنه بار مشکلات زندگی را به دوش کشید .

پیام تسلیت مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش
امیر سرتیپ حاتمی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش در پیام تسلیت خود نوشت: همراهی و همگامی این بانوی عفیفه و مومنه در طول دوران سخت مبارزه شهید صیاد شیرازی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص دوران پرافتخار ۸ سال دفاع مقدس و پس از ترور ناجوانمردانه توسط منافقین کوردل و خبیث، از این همسر دلسوز و با بصیرت، شخصیتی زینبی، مقاوم و صبور در راه تحقق آرمان‌های اسلام عزیز به نمایش گذاشت.

تسلیت فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش 
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پیام تسلیت خود نوشت: در گذشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم عفت شجاع همسر شهید والا مقام علی صیاد شیرازی که صبورانه زیست، صادقانه آموخت، صمیمانه روشنی بخشید و سبک بال از این جهان پر کشید را به خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. بی شک همان‌گونه که صبوری این همسر عزیز سهمی بزرگی در پرورش، نقش بندی فکری و هدایت فرزندان خویش در پایبندی به ارزش های انقلاب و نظام اسلامی داشته اند در اجر و پاداش زحمات آن بزرگوار شریک است.

پیام تسلیت فرمانده نیروی هوایی ارتش
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام تسلیت خود نوشت: همسر و همراه صادق "سپهبد شهید علی صیاد شیرازی" که سال ها در سنگر صبوری، مومنانه درس ما رایت الا جمیلای حضرت زینب سلام الله علیها را مشق کرده و سربلند از آزمون همسری مجاهدی نستوه و مبارزی خستگی ناپذیر و شهیدی مظلوم ،ندای ارجعی الی ربک را لبیک گفت ، نمونه ای کامل از تربیت عاشورایی و الگویی درس آموز برای زنان و دختران این سرزمین برای ایفای نقش موثر در رقم زدن آینده ی روشن ایران سربلند است.  اگر چه خبر درگذشت این همسر شریف و زینبی موجب تاثر و اندوه فراوان شد اما هویت آن بانوی بزرگوار آنچنان با شیر بیشه جهاد نفس و جبهه های رزم با دشمن ، شهید سعید سپهبد صیاد شیرازی درهم تنیده است که از دستبرد فراموشی در گذر ایام ، ایمن و رویین تن خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha