۳۸ کیلومتر از جاده‌های اردبیل مجهز به سامانه روشنایی می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال در مجموع ۳۸ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این استان به سامانه روشنایی مجهز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ماشالله بهزاد روز یکشنبه در بازدید از جاده‌های شهرستان اردبیل اظهار کرد: سامانه روشنایی فاز ۲ جاده سرچم ، سامانه روشنایی محور آراللو - کرگان، سامانه روشنایی جاده حیران ، سامانه روشنایی محورکرگان – بودالالو ، سامانه روشنایی اجیرلو در شمال استان و جاده خلخال - اسالم امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از این میزان سامانه روشنایی ۱۱ کیلومتر از جاده اردبیل - سرچم (محدوده کجل) و ۲ کیلومتر از محور آراللو - کرگان هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد.

بهزاد اضافه کرد: سامانه روشنایی محور حیران به طول پنج کیلومتر نیز در صورت تامین اعتبار قبل از آغاز فصل زمستان روشن شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه پروژه سامانه روشنایی محور کرگان - بودالالو به طول پنج کیلومتر با ۱۰ درصد پیشرفت فیریکی در حال پی‌کنی است، اضافه کرد: این پروژه نیز در صورت تامین اعتبار مورد نیاز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهزاد ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جوی در جاده خلخال - اسالم عملیات اجرای سامانه روشنایی در این محور بسیار محدود است و اجرای پروژه به صورت دایم امکان‌پذیر نیست و برای همین تلاش می‌شود ۱۵ کیلومتر سامانه روشنایی در این جاده در کمترین زمان ممکن اجرا شود.

وی با بیان اینکه ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و پرحادثه با هدف ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی ‌از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، گفت: در همین راستا در ۱۲ نقطه از محورهای پرحادثه و مه‌گیر استان سامانه روشنایی به صورت نقطه‌ای ایجاد شده است.

وی نصب ۶۰۰ عدد تجهیزات ایمنی، تعمیر، تهیه و نصب هزار و ۲۰۰ عدد تابلوی الزامی ، نصب ۳۰۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی جهت آگاهی‌دهی و اطلاع‌رسانی به رانندگان و تعمیر و نصب هزار و ۲۰۰ شاخه گاردریل در راه‌های ارتباطی استان را از جمله اقدامات راهداران در ۲ ماه گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین خط‌کشی ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان و نصب ۳۰ عدد نیوجرسی را از دیگر اقدامات این اداره کل در ۲ ماه گذشته ذکر کرد.

به گزارش ایرنا ، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha