۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85502400
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی شیراز آغاز شد

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85502400
عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی شیراز آغاز شد

شیراز - ایرنا - عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی شیراز با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی امروز شنبه در شهرک آرین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس عصر شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی شیراز به خبرنگاران گفت: ایجاد بازارچه ها و خانه‌های صنایع دستی از برنامه‌های توسعه ،ترویج و ارتقای فروش صنایع دستی است.

بهزاد احمدی فارسانی افزود: این بازارچه صنایع دستی در زمینی به مساحت بیش از یکهزار متر مربع احداث می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در فارس، اعلام کرد: به این مناسبت کارت منزلت ۱۱۰ هنرمند صنایع دستی استان اعطا می‌شود.

احمدی فارسانی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار فارس محوریت برنامه های بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی را میزبانی می کند و سه روز شاهد ویژه برنامه ها، همایش و آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی، چندین افتتاح و کلنگ زنی، مراسم تجلیل و اهدای نشان عالی صنایع دستی به هنرمندان فارس هستیم.

اشتغالزایی ۱۰۰ نفر بازارچه صنایع دستی شیراز

سرمایه‌گذار بازارچه صنایع دستی شیراز در این آیین کلنگ‌زنی گفت: کارگاه های تولیدی، آموزشی و فروش صنایع دستی در این بازارچه ایجاد می‌شود و راه اندازی این بازارچه زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را ایجاد می کند.

رستم کریمی افزود: هدف از اجرای این پروژه حمایت از تولید کنندگان و گشایش نمایشگاهی دائم از همه محصولات صنایع دستی فارس است.

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از ۲۵۰ رشته صنایع دستی کشور ۱۲۰ رشته در این استان وجود دارد که از این تعداد ۸۵ رشته صنایع دستی در فارس فعال است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha