۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۳۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85502614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوول نهاد رهبری دانشگاه آزاد خوزستان: خانواده‌ها ازدواج جوانان را تسهیل کنند

دزفول – ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با توصیه به خانواده ها برای تسهیل فرآیند ازدواج جوانان و پرهیز از سخت گیری‌های بی مورد در این زمینه گفت: ازدواج، سنتی نبوی و توصیه قرآن به جوانان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمود حزبه‌زاده شنبه شب در جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و آیین قرائت خطبه عقد 2 زوج دانشجو در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: تاخیر در ازدواج جوانان موجب گسترش پدیده های سیاه مانند ازدواج سفید می‌شود.

وی قناعت و اجتناب از چشم و هم چشمی را مهمترین توصیه به جوانان برای تشکیل خانواده دانست و افزود: تاخیر ازدواج از ترس هزینه های تشکیل خانواده، بی اعتمادی به وعده الهی است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان ادامه داد: سالروز ازدواج حضرت زهرای مرضیه(س) و امیرالمومنین(ع) فرصتی برای تجدیدنظر خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان است.

وی ساده زیستی، ‌قناعت، اجتناب از سخت گیری‌های بی‌مورد و کمک به اشتغال جوانان را در افزایش ازدواج جوانان ضروری دانست و افزود: چشم و هم چشمی‌های موجود در جامعه موجب تحمیل هزینه‌های سنگین و غیرضروری برای ازدواج جوانان شده است.

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان: خانواده‌ها ازدواج را تسهیل کنند

اعلام آمادگی دانشگاه آزاد دزفول برای برگزاری جشن عروسی دانشجویان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این نشست گفت: دانشگاه آزاد در کنار آموزش و پژوهش به عنوان وظایف ذاتی خود، رسالت‌ها و ماموریت‌هایی در راستای اسناد بالادستی از جمله سند اسلامی شدن دانشگاه ها را هدف گذاری کرده است.

سیدمحمدمهدی صافی، تحول و ارتقای اخلاقی و تربیتی را یکی از راهبردهای سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تسهیل ازدواج و تبلیغ ازدواج آسان بسته‌های تشویقی برای تمام دانشجویان و کارکنان خود تعریف کرده است.

وی ادامه داد: برای تمام دانشجویان دانشگاه آزاد دزفول در طول تحصیل و کارکنان این دانشگاه در صورت ازدواج امتیازهای فراوانی تعریف شده است.

صافی گفت: تمام هزینه شهریه آن سال، مشاوره های ازدواج و خانواده، خوابگاه و همچنین سالن شیخ مرتضی انصاری این دانشگاه برای برگزاری مراسم عروسی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و کارکنان این دانشگاه که ازدواج کنند، قرار می گیرد.

وی افزد: سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز برای برگزاری مراسم شام عروسی دانشجویان و کارکنان این دانشگاه با هزینه غذای دانشجویی محاسبه می شود که این کمک مهمی در کاهش هزینه‌های ازدواج برای جوانان است.

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان: خانواده‌ها ازدواج را تسهیل کنند

به گزارش ایرنا، در این جشن که دارای بخش های مختلفی از جمله مولودی سرایی، اجرای گروه همخوانی، اجرای موسیقی و نمایش طنز بود، خطبه عقد 2 زوج دانشجوی با حضور خانواده آنها قرائت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha