کشتار النصیرات هزاران نفر را روانه میدان جنگ خواهد کرد/ حملات موشکی و پهپادی در راه است

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب با اشاره به کشتار هولناک روز شنبه در اردوگاه النصیرات گفت که روزهای سختی در انتظار اشغالگران است و این جنایت هزاران نفر را روانه میدان جنگ خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به کشتار هولناک در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نوشت که مقاومت به خونخواهی از این کشتار رژیم اسرائیل به پا خواهد خاست و شادی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره آزادی چهار اسیر زیاد به طول نخواهد انجامید و نتایج عکس به همراه خواهد داشت.

وی افزود: حماس حق داشت که درباره نیات آمریکا شک و نسبت به نقشه راه دام گونه آن تعلل و در برابر فشارهای میانجی گران عرب مقاومت کند. کشتاری که نظامیان صهیونیست در النصیرات مرتکب شدند و برای آزادی اسیران اسرائیلی، بیش از ۲۱۰ فلسطینی را در اردوگاه النصیرات به شهادت رساندند، گواهی آشکار است مبنی براینکه اسرائیل جنگ را متوقف نخواهد کرد و آتش بسی قبل از غلبه بر مقاومت و پایان حکمرانی آن در نوار غزه در کار نخواهد بود.

این تحلیلگر ادامه داد: وقتی رئیس جمهور آمریکا عجله داشت که جنبش حماس نقشه راه او را بپذیرد و از میانجی گران عرب یعنی قطر و مصر خواست که این جنبش را تحت فشار قرار دهند و حتی تهدید به اخراج آنها از دوحه کنند، حماس به خوبی از طرح و برنامه اسرائیل و زمان اجرای آن برای آزادی چهار اسیر با زور و ارتکاب کشتار به عنوان اهرم فشار خونین آگاه بود. این در حالی است که شبکه سی ان ان اعلام کرد که گروه اطلاعاتی آمریکایی در این جنایت از حیث طراحی و اجرا مشارکت داشته است.

عطوان اضافه کرد: ما نمی‌دانیم که این اقدام قهرمانانه که نتانیاهو در آزادی چهار اسیر اسرائیلی از آن صحبت می‌کند، کجاست؟ آیا فرستادن صدها نظامی و دهها نفربر و کشتن ۲۱۰ بی گناه و زخمی کردن صدها نفر دیگر، کار قهرمانانه و مایه مباهات نخست وزیر رژیمی است که با وجود در اختیار داشتن چهارمین ارتش قوی در دنیا و حمایت تسلیحاتی آمریکا نتوانسته بر نوار غزه محاصره شده مسلط شود و پس از هشت ماه جنگ اهدافش را در غلبه بر مقاومت و آزادی اسیران محقق سازد؟ نتانیاهو چگونه از آزادی چهار اسیر شادمان است، در حالی که نیروهایش ۶۰ اسیر را در تلاش شکست خورده برای آزادی آنها کشته اند و بیش از دو هزار تانک و نفربر ارتشش منهدم شده و هزاران کشته و زخمی داده است؟

این تحلیلگر بیان کرد: هنوز اطلاعات زیادی از این عملیات نمایشی در دست نیست و فعلا اسرائیلی ها به کشتن شدن یک افسر حین عملیات اذعان کرده اند و به طور حتم، شمار کشته شدگان ارتش اسرائیل بیشتر است و تل آویو مشابه حملات قبلی آن را کتمان می کند.

وی نوشت: نتانیاهو به دنبال پیروزی هرچند اندک برای گول زدن شهرک نشینان و حامیانش است تا این جنگ شکست خورده را ادامه دهد و علت بزرگنمایی درباره این عملیات نیز همین است. باید به او یادآوری کرد که هنوز ۱۶۰ اسیر که در میان آنها ژنرال‌هایش هم هستند، در تونلهای غزه در دست نیروهای مقاومت است. این عملیات نتایج معکوس به همراه خواهد داشت و درها را به روی آزادی آنها از طریق گفت وگو خواهد بست.

عطوان تاکید کرد: این کشتار هرگز مقاومت و فرماندهان آن را نمی ترساند و خللی در عزم استوار آنها در مخالفت با افتادن در دام آمریکایی-اسرائیلی ایجاد نخواهد کرد. این کشتار خونین و رسوایی مشارکت آمریکا، سرآغاز مرحله جدیدی از جنگ است که طی آن صدها هزار نفر از جوانان برای جنگ در کنار مقاومت داوطلب خواهند شد و به میدان برای شهادت خواهند آمد. پاسخ قوی از سوی بازوهای محور مقاومت در حمایت از برادرانشان در غزه و کرانه باختری به ویژه در یمن، جنوب لبنان و عراق با تشدید عملیات در همه جبهه ها را بعید نمی‌دانیم.

سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: شادی نتانیاهو زیاد به درازا نخواهد انجامید و روزهای آتی با اسارت نظامیانش در غزه یا عمق اراضی اشغالی غافلگیر خواهد شد و عملیات طوفان الاقصی کوچک چند روز قبل به پایگاه نظامی اسرائیلی و کشتن یک نظامی و زخمی کردن دو نظامی دیگر گواهی بر آن و اجرای استراتژی جدید است.

عطوان در ادامه از رهبران حماس به ویژه «یحیی السنوار»(رهبر حماس در غزه) و «محمد الضیف» (فرمانده گردان های شهید عزالدین القسام) خواست که به طور کامل از مذاکرات مبادله اسیران پس از کشتار هولناک اردوگاه النصیرات رویگردان شوند و از میانجی گران مصری و قطری نیز خواست که به نقش خود پایان داده و اعتراف کنند که از سوی دولت آمریکا گول خورده‌اند و استفاده ابزاری از آنها به عنوان پوشش جنایات رژیم صهیونیستی شده است.

این تحلیلگر نوشت: روزهای آتی آکنده از شکست برای رژیم اشغالگر است. بعید نمی دانیم که فرودگاه های بن گورین و رامون (در النقب) و حیفا طی روزها و هفته های آتی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گیرد. خونخواهی و یاری گرسنگان نوار غزه در راه است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی روز شنبه در ادامه جنایت‌های خود قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه تاکنون به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی ظهر شنبه اعلام کرد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات توانسته چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha