۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبر: 85502692
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی برداشت ۱۱هزار تن گندم جو وکلزا از مزارع رباط کریم

رباط کریم- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم گفت: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۳۶۰هکتار از اراضی رباط کریم به کشت گندم، جو و کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می شود ۱۱ هزار تن گندم جو و کلزا از مزارع رباط کریم برداشت شود.

به گزارش ایرنا، علی عباسی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : آغاز برداشت محصول گندم، جو و کلزا در رباط کریم از ۱۰ خرداد شروع و کشاورزان تا چند روز آیند تمام محصول خود را برداشت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم، جو و کلزا اختصاص یافته بود اظهار داشت : میزان کشت گندم در مزارع شهرستان ۱۳۰۰ هکتار است که پیش بینی تولید ۶۵۰۰ تن را داریم.

عباسی افزود: از این میزان کشت ۶۰ هکتار کلزا و ۱۰۰۰ هکتار جو در شهرستان کشت شده که پیش بینی می کنیم ۱۲۰ تن کلزا و ۴۰۰۰ هزار تن جو برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد : برداشت جو از تاریخ ۱۰ خرداد ماه در این شهرستان آغاز و تاکنون ادامه دارد و کار برداشت غلات در این شهرستان با ۱۲ دستگاه کمباین که عمدتاً جدید هستند، انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی کمباین‌های مشغول در امر برداشت غلات با هماهنگی این مدیریت جهت برداشت سالم محصول، معاینه فنی شده و برای هر دستگاه نیز کارت معاینه فنی صادر می‌شود و هم اکنون یک مرکز خرید دولتی و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم از کشاورزان می‌باشند و ناظرین این شهرستان تا پایان فصل برداشت در مراکز خرید حضور دارند.

شهرستان رباط کریم با سه شهر رباط کریم، نصیر شهرو پرند و ۱۴ روستا در جنوب غربی استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha