عضو حزب جمهوریخواه آمریکا: بایدن به دنبال تغییر حکومت روسیه است

تهران – ایرنا – داوطلب پیشین نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال تغییر حکومت روسیه است.

به گزارش ایرنا، ویوک راماسوامی (Vivek Ramaswamy) در جریان مصاحبه با فاکس نیوز گفت: به دقت به گفته های بایدن و جنگ طلبان دو حزب در فراکسیون اوکراین (مجلس آمریکا) گوش کنید. دیگر بحث دفاع از اوکراین نیست. به نظر می آید که این دیوانگان به دنبال حمله همه جانبه به روسیه هستند.

وی افزود: دلیل آنکه هرگز هدف نهایی جنگ اوکراین را اعلام نکردند آن است که می خواهند انعطاف لازم برای تغییر اهداف خود را داشته باشند. آنها به دنبال تغییر حکومت در روسیه هستند بدون آنکه به پیامدهای آن فکر کنند.

این کارآفرین و نویسنده آمریکایی اواخر دی ماه گذشته و در پی کسب نتیجه ضعیف در نخستین دور انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیوا، از نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید و به هواداران دونالد ترامپ پیوست.

ویکتور اوربان، نخست ‌وزیر مجارستان، نیز دیشب در گفت و گو با یک رسانه محلی با بیان اینکه کشورهای غربی در حقیقت به دنبال دست پیدا کردن به ثروت ملی روسیه هستند، تاکید کرد: غرب به دلیل منافع اقتصادی خود به دنبال شکست مسکو است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا غرب مصمم به شکست روسیه است؟، گفت: برای رهبران غربی همه چیز به منافع اقتصادی خلاصه می‌شود زیرا از دیدگاه آنها، قدرت و نفوذ سیاسی در گرو دست پیدا کردن به قدرت اقتصادی است و دقیقاً به دلیل دست پیدا کردن به ثروت ملی روسیه به دنبال شکست مسکو هستند.

جو بایدن دیشب و پس از دیدار با همتای فرانسوی خود گفته بود: ولادیمیر پوتین در اوکراین متوقف نخواهد شد. تمام اروپا تهدید خواهد شد. ایالات متحده اجازه نمی‌دهد که این اتفاق بیفتد... ما [در حمایت از اوکراین] کنار نمی‌ کشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha