مشورت‌های سیاسی گانتس برای استعفا/ لاپید: به توافق فوری نیاز داریم

تهران-ایرنا- با افزایش فشارهای سیاسی بر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت نوع عملکردش در جنگ علیه نوار غزه، منابع خبری صهیونیستی از مشورت های «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم برای استعفا و تاکید «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر لزوم تبادل اسیران با مقاومت فلسطین خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) مشورت‌هایی سیاسی را در مورد زمان استعفای خود انجام خواهد داد.

همچنین برخی اعضای حزب گانتس در پاسخ به دعوت نتانیاهو از وی برای ماندن در کابینه جنگ و حفظ وحدت، به انتقاد از تکروی نتانیاهو پرداختند و تاکید کردند که وحدت تنها به گفتار نیست و گانتس از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به دنبال وحدت بود.

از سوی دیگر، یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز پس از بازگشت چهار اسیر صهیونیست از نوار غزه در عملیات ارتش این رژیم در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که در جریان آن بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند و با تاکید بر اینکه چنین اقدامی نمی تواند جای مبادله اسیران برای بازگشت بیش از یکصد اسیر صهیونیست دیگر از نوار غزه را بگیرد، گفت: امروز و بعد از یک مدت بسیار طولانی یادمان آمد که تنها برای حزن ‌و اندوه گریه نمی‌کنند و ممکن است از روی خوشحالی هم گریه کرد. باید به این مساله اشاره کنیم که ۱۲۰ اسیر دیگر وجود دارد که باید به خانه خود باز گردند، ما اکنون نیاز به توافق (برای مبادله اسیران با مقاومت فلسطین) داریم.

محمود مرداوی از رهبران جنبش حماس روز یکشنبه گفت که رژیم صهیونیستی کشتن اسرای خود را بر زنده بودن و ماندن آنها در دست مقاومت ترجیح می‌داد.

وی با اشاره به کشتار روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات افزود: دشمن صهیونیستی با همکاری آمریکا دست به جنایتی بزرگ در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه زد.

مرداوی گفت: مقاومت بعد از عملیات النصیرات تدابیری اتخاذ خواهد کرد که بر زندگی اسرای صهیونیست تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha