۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85502810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85502810
لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب

اراک - ایرنا -  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از آغاز به کار قرارگاه گذر از پیک مصرف آب خبر داد و گفت: گذر از پیک مصرف آب در فصل تابستان نیازمند همکاری مردم، صنایع و نهادهای دولتی و خصوصی در صرفه‌جویی ۱۰ درصدی است.

به گزارش ایرنا، «حشمت‌الله عباسی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست قرارگاه به صورت هفتگی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های مستمر و مدونی جهت رفع تنش‌های آبی تابستان تدوین شده است.

وی عنوان کرد: بارندگی‌های بهار امسال مطلوب بود، اما به دلیل خشکسالی‌های سال‌های اخیر نیاز آبی استان کامل برآورده نشده و سدها و منابع آبی همچنان وضعیت مناسبی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بر ضرورت صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب برای عبور بدون تنش آبی از تابستان تاکید کرد و افزود: ۱۰ درصد کاهش مصرف، نقصانی در فرآیند زندگی ایجاد نمی‌کند.

عباسی به هدفگذاری رویکردهای فرهنگی جامعه مبتنی بر اصل سازگاری با کم آبی تاکید و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی مصرف آب را ضروری دانست و گفت: حفاظت از منابع آب و استفاده درست و بهینه از آن سال‌هاست آغاز شده و آنچه در اصلاح الگوی مصرف و دستیابی به فرهنگ مصرف بهینه در کشور اهمیت دارد، تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فراسازمانی است.

وی در ادامه سخنان خود مقوله مدیریت عرضه و تقاضا را به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب شرب برشمرد و تاکید کرد: ظرفیت پساب باید در صنایع مورد استفاده قرار داده شود و بهره‌برداری درست از منابع آبی در استان و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب رسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب در دستور کار قرار داده شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع رسانی گام‌های موثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب برداشته شود.

بیشتر بخوانید:

۶۳ کیلومتر شبکه آب آشامیدنی در استان مرکزی اصلاح شد

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha