استاندار فارس: افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌ها دنبال شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها گفت: بهره‌وری صرفا در مسائل سخت افزاری خلاصه نمی شود و بدون توجه به بهره‌وری نیروی انسانی، از اصل ماجرا فاصله گرفته و درگیر مسائل کم اهمیت تر خواهیم شد.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در شورای راهبری توسعه مدیریت فارس در شیراز، عملکرد این شورا را از مصادیق بارز افزایش بهره‌وری دانست و افزود: هر تصمیمی که قرار است در این زمینه اتخاذ شود به اطلاعات دقیق نیاز دارد و لذا آمارهای این حوزه باید به شکل دقت و با حساسیت در اختیار قرار گیرد.

او ادامه داد: با توجه به نیروی انسانی موجود، ردیف‌های اشغال شده، ردیف‌های خالی و همچنین اینکه چند نفر در پست های غیرمرتبط مشغول به کار هستند تصمیم گیری شود و تمام دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری کامل را داشته باشند.

وی، با اشاره به نقش نظام پیشنهادات در ایجاد تحول در کشور اظهار کرد: چه تعداد افراد با سلیقه و خوش فکر داریم که شناخته شده نیستند و با بهره‌گیری مناسب از نظام پیشنهادات، برجسته خواهند شد و می‌توانند در مراحل بعد در پست‌های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرند؟

استاندار فارس، با اشاره به شائبه اعمال نظر در ارزیابی‌های دستگاهی گفت: یک نفر از سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان، یک نفر از معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری و یک نفر نیز به نمایندگی از سایر دستگاه‌های اجرایی به عنوان شورای نظارت در این زمینه فعال شوند تا از ایجاد شبهه در ارزیابی‌ها جلوگیری شود.

ایمانیه، خواستار برپایی منظم و مستمر میز خدمت و ایجاد و توسعه دفاتر ارتباط با مردم شد و گفت: سازمان ها به این مساله اهتمام جدی داشته باشند و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و حل مشکلات آنها را به عنوان یک اولویت مهم با جدیت دنبال کنند.

استاندار فارس: افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌ها دنبال شود

پیشنهاد برگزاری جشنواره شهید رییسی
استاندار فارس، خواستار ارتقای رتبه این استان در جشنواره شهید رجایی و سایر ارزیابی ها شد و گفت: هدف از ارزیابی‌ها ارتقای تمام مجموعه‌های کشور است پس نواقص دستگاه‌ها پس از ارزیابی، باید با آموزش مناسب مرتفع شود.

ایمانیه، همچنین پیشنهاد داد که جشنواره شهید رییسی نیز برگزار شود.

وی، بر لزوم تغییر نظام اداری از روزمزدی به کارمزدی نیز تاکید کرد و ادامه داد: هنگامی که کارها به شکل کارمزدی انجام شود انگیزه‌ها تغییر و کیفیت و سرعت انجام کار نیز جهش پیدا می‌کند و لذا باید در این زمینه با مراجع دانشگاهی مشورت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha