راهکارهای اجرای آیین‌نامه ترویج نماز در دستور کار قرار گیرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: وظایف و تکالیف دستگاه‌های استان برای اجرای آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیات وزیران احصا شود و راهکارهای اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان افزود: باید هیات نظارت متناظر بر روند اجرایی این آیین‌نامه در استان تشکیل و وظایف دستگاه‌ها در ارتباط با آن توسط شورای اقامه نماز احصا شود.

وی بر ارتباط بیشتر نماینده دستگاه‌های اجرایی با شورای اقامه نماز استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ارزیابی عملکرد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه سجاده انجام می‌شود باید اشکالات این سامانه احصا و طی نامه‌ای به تهران ارسال شود تا با اصلاح آن علاوه بر ثبت عملکرد، رصدهای میدانی هم در آن لحاظ شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور مدیران در نماز جماعت ادارات الزامی است و کم کاری در این زمینه قابل اغماض نیست و در ارزیابی‌ها مدنظر قرار می‌گیرد همچنین کارمندان برای حضور در نماز جماعت ادارات مورد تشویق قرار گیرند.

وی تاکید کرد: جایگاه نمازخانه در ادارات از اهمیت زیادی برخوردار است لذا مدیرانی که بهترین جایگاه را برای نمازخانه اختصاص داده‌اند باید تشویق شوند و در ارزیابی شورای اقامه نماز مدنظر باشد.

قناعت با تاکید بر توجه بیشتر به موضوع نماز در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و ترویج منکرات در جامعه، این اقدامات کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه باشد همچنین تامین موکت و تجهیزات نمازخانه مدارس استان در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیر امسال اظهار کرد: انجام کارهای تبلیغی و تبیینی برای حضور و مشارکت بالای مردم در این انتخابات مدنظر باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به همزمانی چهلمین روز شهادت رئیس جمهور با زمان انتخابات، موضوع چله خدمت مطرح است لذا باید با برگزاری مراسم یادبود یا گرامیداشت، فضای معنوی که با شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش ایجاد شده تا آن زمان استمرار داشته باشد.

وی گفت: استان خراسان جنوبی همواره در میزان مشارکت انتخاباتی، رتبه اول و دوم کشور را داشته و امید است در این انتخابات هم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha