پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی در پی درگذشت نماینده سابق همدان در مجلس خبرگان

قم - ایرنا - آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده سابق همدان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در این پیام که روز یکشنبه نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت،‌ آمده‌است: این روحانی پرتلاش بعد از سپری‌کردن دوران تحصیل، پا به عرصه خدمت نهاد و سالیان طولانی به خدمتگزاری در مناصب مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باروحیه انقلابی مشغول بود که مهم‌ترین آن امامت جمعه فامنین و سپس نمایندگی ولی‌فقیه و مجلس خبرگان در دارالمؤمنین همدان بود و توانست در ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)‌گام بردارد.

پیام حاکیست: اینجانب درگذشت این شخصیت محترم را به کلیه هم استانی‌های خود به‌ویژه حوزه علمیه و وابستگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله طه محمدی آورده‌است: آن روحانی گران‌قدر در مبارزات انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت و پس از انقلاب نیز در دفاع مقدس، امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه منشأ خیر و برکات بود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در این پیام افزوده‌است: خدمات فراوان فرهنگی، حوزوی، اقتصادی و اجتماعی ایشان در دوران نمایندگی ولی‌فقیه، تأسیس مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین (ع) و الزهرا (س)، تربیت صدها طلبه فاضل و گران‌مایه و همچنین منابر وعظ و جمعه آن مرحوم از باقیات‌صالحات آن عالم پرهیزگار بود.

پیام حاکیست:‌ ارتحال آن روحانی جلیل‌القدر را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان همدان تسلیت می‌گویم و از خداوند کریم برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، وابستگان و علاقه‌مندان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، پیکر آن عالم ربانی روز دوشنبه هفته جاری در شهر مقدس قم و بعدازظهر همان روز در شهرستان فامنین استان همدان تشییع می‌شود.

همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله طه محمدی روز سه‌شنبه ۹ صبح از میدان امام خمینی (ره) همدان آغاز و در گلزار شهدای این شهرستان و در جوار مزار مرحوم حضرت آیت‌الله موسوی همدانی و سردار شهید حاج حسین همدانی آرام می‌گیرد.

آیت الله طه محمدی نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری از استان همدان و ۱۴ سال نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان بود.

وی دارای عنوان حوزوی آیت‌الله بود و ۲۳ سال امام جمعه شهرستان فامنین را بر عهده داشت و بعدها به‌عنوان امام جمعه همدان منصوب شد.

آیت الله طه محمدی همدانی سال ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای فامنین همدان در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، او در ۱۲ سالگی جهت تحصیل به حوزه علمیه قم رهسپار شد، درس مقدمات را نزد برادر خود حجت الاسلام حاج میرزا علی محمدی و سطوح عالی را هم نزد حضرات آیات نوری همدانی،مشکینی، سلطانی طباطبایی و خزعلی پست سر گذاشت.

وی همچنین دروس خارج از فقه و اصول را نیز از محضر آیات عظام و علمای اعلام از جمله امام خمینی(ره)، میرزا هاشم آملی و شیخ مرتضی حائری تلمذ کرد و منظومه حکمت، را نزد شهید مفتح و حکمت متعالیه، مباحث عرفانی و تفسیری را در خدمت علامه بزرگوار طباطبائی، جوادی آملی، حسن زاده آملی و شهید مطهری فرا گرفت.

آیت الله طه محمدی همدانی در سن ۲۸ سالگی موفق به کسب اجازه اجتهاداز آیت الله میرزا هاشم آملی شد و از حضرات آیات همچون محمد تقی بهجت و سید شهاب الدین مرعشی نجفی و محمد علی اراکی اجازه نقل حدیث را دریافت کرد.

این عالم ربانی شامگاه جمعه هجدهم خردادماه در سن ۷۷ سالگی به‌ علت عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت الله طه محمدی به علت عارضه مغزی ناشی از تصادف ( در فروردین امسال) در بیمارستان شهید نکویی شهر قم بستری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha