همه برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تلاش کنند

قصرشیرین- ایرنا- پژوهشگر انقلاب اسلامی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲ تکلیف الهی است از این رو همه ما موظفیم تمام مردم را به شرکت در انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دعوت کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جهانبخش زنگنه‌تبار در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان و با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه در مسجد جامع شهر گیلانغرب در جمع قشرهای مختلف مردم و مسوولان، افزود: داشتن تقوا، تدین، پاکدستی، پاکدامنی، دلسوزی برای مردم، شجاع بودن، مبارزه واقعی با فساد کردن، مرعوب نبودن در مقابل دشمن، ثبات قدم، دلسوزی برای مردم، قوی و کارآمدبودن و ولایت مداری از ویژگی های بهترین کاندیدا بر اساس معیار های امامان انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات شهید جمهور و با بیان اینکه هرکس خالصانه در راه خدا گام بردارد خداوند محبت او را در دل مردم قرار می دهد، اظهار کرد: شهید آیت الله رییسی از امام حسین (ع) الگو گرفت، این شهید در طول ۴۰ سال خدمت خود مناصب مهمی داشتند اما خود و خانواده ایشان زندگی ساده ای داشتند و همگان بعد از شهادتشان وضعیت زندگی شخصی، خانه پدری ایشان و وضعیت زندگی ساده مادر و برادران ناشناخته ایشان را مشاهده کردند.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید رئیسی زمانی که در تولیت آستان قدس حتی حقوق شرعی و قانونی خود را دریافت نمی کرد و آن را به ساخت درمانگاه در نقاط محروم اختصاص داد و وقتی افراد دیگر را با ایشان مقایسه می کنیم آن وقت به شخصیت شهید رئیسی پی می بریم.

وی با اشاره به بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: خستگی ناپذیری، صراحت در مرزبندی با دشمنان، عدم اعتماد به دشمن، استفاده از فرصت ها در عرصه سیاست خارجی از ویژگی های شهید رئیسی بود به گونه ای که حضور ۷۰ هیات خارجی در مراسم بزرگداشت شهید جمهور، اعلام عزای عمومی بیش از یک چهارم جمعیت دنیا و نیمه افراشته شدن پرچم توسط تعدادی از کشورها و یک تا سه روز عزای عمومی از این موضوع حکایت دارد.

زنگنه‌تبار در ادامه با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) که اولین شرط پذیرفتن مسوولیت داشتن ظرفیت است، اضافه کرد: برخی بودند که ظرفیت نداشتند و مسوولیتی را گرفتند و با اقدامات و موضع گیری های نادرست از چشم مردم افتادند.

وی همچنین با اشاره به سی و پنجمین سال آغاز رهبری امام خامنه ای گفت: معظم له با همان ویژگی های حضرت امام (ره) نظام اسلامی را مدیریت کردند، از بحران های سنگین عبور داده به گونه ای که امروز به قله عزت نزدیک شده ایم و دوست و دشمن در یک شعار «خامنه ای، خمینی دیگری است» اشتراک عقیده دارند.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالگرد ایام ارتحال امام خمینی (ره) گفت: خداوند بزرگ حضرت امام (ره) را حفظ کرد برای رهبری انقلابی که همه دنیا را تکان داد و تمام منافع ابرقدرت ها را به خطر انداخت و تمام معادلات منطقه و جهان را برهم زد.

زنگنه‌تبار با مهم خواندن قیام ۱۵ خرداد ماه برخی از دستاوردهای این قیام را روشن شدن ماهیت رژیم پهلوی، ایجاد اتحاد و انسجام بین گروه‌های مذهبی و مردم، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب در سال ۵۷، ایجاد پیوند محکم بین مردم و روحانیت و مرجعیت، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و عملی شدن حضور زنان در مبارزات بیان کرد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha