امیدواری رئیس فدراسیون کارگری به صدور روادید ورزشکاران

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش کارگری، گفت: امیدواریم روادید ورزشکاران اعزامی به ایتالیا تا کمتر از ۲۴ ساعت دیگر صادر شود.

جواد رمضی روزیکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به آخرین تدابیر برای اعزام کاروان شهدای خدمت به مسابقات جهانی کارگران ایتالیا اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است برای مسابقات جهانی ورزش کارگری، ۱۰۲ ورزشکار(۱۴ زن و ۸۸ مرد) به شهر کاتانیا ایتالیا اعزام شوند. در بخش مردان ورزشکاران در رشته‌های بسکتبال سه نفره، فوتبال ۵ و ۷ نفره، تنیس روی میز، دارت و دوومیدانی و در بخش زنان نماینده‌های کشورمان در رشته‌های دوومیدانی، دارت و تنیس روی میز به مصاف رقبای خود می‌روند. با توجه به سطح بالای این مسابقات، پیش‌بینی مدالی و جایگاهی برای کاروان ایران نامشخص است. با توجه جذابیت و تعدد شرکت کنندگان، کسب موفقیت در رشته‌های مدال‌آور، دور از ذهن نخواهد بود.

وی ادامه داد: سفارت ایتالیا در کشورمان در ۲ نوبت اقدام به پذیرش مصاحبه و تحویل مدارک از تمامی ورزشکاران کاروان کرد و به احتمال زیاد فردا نیز روادید کاروان ورزشی کشورمان به این مسابقات صادر خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها احتمال عدم صدور ویزا برای از نفرات کاروان کشورمان وجود دارد.

رمضی گفت: سال گذشته با وجود پیگیری‌ها، تنها ویزا برای ۲۰ ورزشکار کشورمان صادر شد که به علت ناقص‌بودن تیم‌های ورزشی، در این رویداد شرکت نداشتیم.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری، خاطرنشان کرد: با اعلام رسمی سفارت ایتالیا نمایندگان کشورمان طی روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه به کشور ایتالیا اعزام خواهند شد. پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری اول تا ۶ تیرماه در ایتالیا برگزار خواهد داشت.

رمضی ادامه داد: رویکرد فدراسیون اعزام تیم‌ها به مسابقات جهانی است که در نخستین مرحله نیز تیم سه نفره منتخب وزنه‌برداری مردان قهرمانی کشور ۲۳ خردادماه به جام روسیه و تیم فوتبال بانک سامان قهرمان سال گذشته جهان آبان ماه به مسابقات جهانی یونان اعزام خواهد شد. همچنین قرار است تیم کوهنوردی زنان کارگری، پنجم تیرماه به ترکیه اعزام گردد.

وی همچنین از نگاه وزارت ورزش به این فدراسیون قدردانی کرد و گفت: بیش از یک دهه از تاسیس فدراسیون ورزش کارگری می‌گذرد. این فدراسیون صنفی، هیچ بودجه‌ای از وزارت ورزش و جوانان دریافت نکرده بود و اکنون در سایه توجه و حمایت وزیر ورزش از فدراسیون‌های ورزشی و به ویژه فدراسیون‌های صنفی، این رخداد ارزشمند می‌تواند دستاوردها و کارکردهای قابل توجهی را برای جامعه ورزش کارگری به ارمغان بیاورد. این تحول نشان از توجه ویژه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مدیران وزارت به گسترش ورزش سلامت محور و همگانی در بین جامعه کارگری و ارتقای نشاط و شادابی کارگران دارد.

رمضی این راهم گفت: برای نخستین بار از سوی وزارت ورزش ۵ میلیارد تومان بودجه به فدراسیون ما اختصاص یافت که نفس این عمل برایم ارزشمند است چرا که این رویکرد می‌تواند برای فدراسیون صنفی مفید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha