گرمسار در انتظار رونق سرمایه‌گذاری

سمنان - ایرنا - مشکلات واحدهای صنعتی غرب استان سمنان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به میزبانی فرمانداری گرمسار بررسی شد. نبود مشکل تامین زمین، استقرار بیش از ۵۰ درصد از صنایع استان در گرمسار، مساله تامین سوخت و کمبود نیروی انسانی در واحدهای تولیدی گرمسار، در این نشست مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار سمنان روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری گرمسار با اشاره به اینکه سمنان جزو استان های صنعتی کشور محسوب می شود، بیان کرد: حدود ۴۵ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در شهرستان گرمسار قرار دارند که در رشد و رونق اقتصادی سهم بسزایی داشته است.

سیدمحمدرضا هاشمی با بیان اینکه تسهیلات خوبی در حوزه کشاورزی و صنعتی در استان سمنان و شهرستان گرمسار پرداخت شده است، افزود: تامین آب، برق و توسعه شهرک های صنعتی در استان یکی از اقداماتی بود که در طی سال‌های گذشته و در دولت سیزدهم به صورت جهادی اجرایی شد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر برای حضور سرمایه گذاران صنعتی در استان هیچ کمبود زمینی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تقویت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گرمسار در راستای پیشبرد بهتر امور مرتبط با صنعت و تولید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به منظور احیاء واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در سمنان اقدامات ارزنده ای انجام شد، گفت: به واسطه این مساله زمینه اشتغال برای جوانان استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با هدف ارتقاء جایگاه اقتصادی استان و تحقق رشد اقتصادی ضرورت دارد واحدهای تولیدی ضمن انجام مراودات مالی خود در بانکهای عامل استان، صادرات محصولات خود را از گمرک استان انجام دهند، اضافه کرد: موارد و مباحث مطرح شده در این جلسه در حوزه صنعت، معدن و تجارت در راستای تسهیل در امور تولید و صنعت شهرستان گرمسار بررسی، رسیدگی و اجرایی می شود.

 

تامین زمین صنایع در سمنان مشکلی ندارد / توسعه صنایع کم‌آب‌بر در گرمسار

توسعه صنایع کم‌آب‌بر تا ضرورت تامین سوخت صنایع گرمسار

فرماندار گرمسار هم در این نشست با اشاره به اینکه حدود نیمی از صنایع استان سمنان در گرمسار مستقر است، بیان کرد: چهار هزار و ۲۶۶ هکتار اراضی واحدهای صنعتی و ۶ شهرک صنعتی در گرمسار وجود دارد.

رضا خانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ واحد معدنی در گرمسار فعال است، اما کارشناس معدن در اداره صمت این شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: بیشترین معادن استان در گرمسار مستقر است، در حالی که در شورای معادن استان از شهرستان گرمسار دعوت نمی‌شود.

وی افزود: بانک صنعت و معدن با وجود اینکه از مدت ها قبل افتتاح شده با کمبود نیروی انسانی و نقدینگی مواجه است که به توجه ویژه برای رفع این مشکل نیاز دارد.

وی مهم ترین معضل شهرستان گرمسار را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: با توجه به چالش جدی کم آبی در گرمسار، صدور مجوز برای صنایع کم‌آب‌بر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار گرمسار راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی را از مطالبات مهم و موثر در توسعه اقتصادی شهرستان بیان کرد و افزود: تامین سوخت مهم ترین مشکل واحدهای صنعتی شهرک پایتخت این شهرستان است. در ایام تابستان با قطعی برق این مشکل به یک چالش جدی تبدیل می‌شود که نیازمند مساعدت ویژه مسئولان استانی برای رفع این مشکل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha