متقاضیان نوسازی مسکن در آذربایجان‌غربی به ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد رسید

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد مسکونی متقاضی نوسازی هستند و درخواست آنها سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

رسول عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در ۲۲ شهر اقدام به ثت درخواست کردند و تاکنون ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد مسکونی متقاضی نوسازی هستند که درخواست آنها سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد: نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری نیازمند یک عزم جدی و مشارکت همه جانبه شهرداران و مسوولان شهرستانی است.

عطایی با اشاره به تخصیص قیر به شهرداری های استان گفت: در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب استان بیش از ۱۲ هزار و ۴۷۲ تن قیر رایگان به ارزش یک هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال طی چند سال اخیر به شهرداری‌های آذربایجان غربی واگذار شده است.

وی افزود: این میزان قیر تخصیصی جهت آسفالت معابر محلات هدف به طول ۲۵۹ کیلومتر در اختیار شهرداری های ۱۶ شهر استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جذب قیر بیشتر نیازمند همکاری همه جانبه شهرداران سطح استان است افزود: با پیشبرد این مسیر راهبردی، رویکردهای بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری اجرایی می‌شود.

عطایی ادامه داد: با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha