هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است

کرمانشاه - ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، یک‌ هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رأی و بیش از ۳۲ هزار نفر اعضای هیات اجرایی آمادگی دریافت آرای مردم استان را خواهند داشت.

به گزارش ایرنا «علی شعبانی» روز یکشنبه در خصوص اقدامات تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان، اظهار کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، بلافاصله مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام شد.

وی ادامه داد: به تبع کشور در استان کرمانشاه نیز با دستور استاندار، ستاد انتخابات استان در اولین فرصت شکل گرفت و اعضای آن احکام را دریافت کرده و کار ستاد انتخابات شروع شد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به مشخص شدن و شکل‌گیری هیأت‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل اشاره کرد و افزود: تا امروز مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات کاملا انجام شده و یک‌هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رأی و بیش از ۳۲ هزار نفر اعضای هیأت اجرایی آمادگی دریافت آرای مردم استان را خواهند داشت.

وی در خصوص تفاوت انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تفاوت‌هایی بین انتخاباتی ریاست‌جمهوری با انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد، ولی با شاکله اصلی کار براساس انتخابات مجلس پیش خواهد رفت و آمادگی برگزاری انتخابات را داریم.

شعبانی ادامه داد: تفاوت مهم که این رأی‌گیری خواهد داشت در این است که برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردم می‌توانستند با پنج مدرک رأی دهند، در این انتخابات فقط با شناسنامه یا کارت ملی امکان رأی دادن فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در خصوص الکترونیکی یا دستی بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: ما آمادگی لازم را برای برگزاری هر ۲ نوع برگزاری انتخابات را داریم و سخت‌افزار لازم برای اجرای التکرونیکی رأی‌گیری در شهر کرمانشاه آماده است و نیازمند تأیید شورای نگهبان است که در صورت تأیید الکترونیکی برگزار خواهد شد، در غیر این صورت به صورت دستی انتخابات برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تغییرات احتمالی در تعداد شعب اخذ رأی، گفت: طبق امکان‌سنجی و آمایشی که انجام دادیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای بالا رفتن مشارکت، حداکثر امکان را به کار گرفتیم و فضایی که ممکن بود شعب اخذ رأی داشته باشیم، همان امکان را هم برای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت و داریم بررسی می‌کنیم که اگر شعبی باشد که نیاز به جابه جایی داشته باشد انجام می‌دهیم ولی تا امروز همان یک‌هزار و ۶۷۰ شعبه مصوب شده برای انجام رأی گیری به کارگیری شود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha