۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85503020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از آرایه‌های صنایع دستی در بناهای جدید شیراز دنبال می‌شود

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: الزام بناهای جدید شهری به استفاده از آرایه‌های صنایع دستی از اقداماتی است که به منظور ترویج و توسعه این هنر صنعت با همکاری شهرداری شیراز دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز یکشنبه در اجلاسیه شهرداران و دبیران شهرها و روستای جهانی صنایع دستی کشور که در شیراز برگزار شد ، اظهار کرد: همکاری میراث فرهنگی و شهرداری در ساخت و نصب نمادهای شهری هویت ساز و میزبانی از رویدادهای مختلف از دیگر مواردی است که به معرفی و بازارسازی برای صنایع‌دستی کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: فارس یکی از پایگاه‌های تمدنی کشور است و بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی و ملی در کشور را میزبانی می‌کند.

وی گفت: نگاهی به بافت تاریخی نشان دهنده این است که شیراز از دیرباز شهری هنرپرور بویژه در صنایع دستی مرتبط با معماری بوده است.

ثابت اقلیدی با اشاره به احیای میدان نقاره خانه از مجموعه زندیه شیراز با همکاری شهرداری شیراز و میراث فرهنگی فارس، گفت: قرار است در میدان توپخانه یا نقاره خانه ،حجره‌های دائمی به نمایش و ارائه صنایع دستی اختصاص داده شود.

همزمان با روز جهانی صنایع دستی، ۱۶ شهردار، معاون شهردار یا دبیر شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی کشور به میزبانی شهر شیراز و با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گرد هم آمدند و به تبادل نظر و تجربه پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha