ظرفیت استخراج معادن آذربایجان‌غربی به ۱۹ میلیون تُن رسید

ارومیه - ایرنا - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: ۵۱۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان با ظرفیت استخراج سالانه ۱۹ میلیون تن انواع مواد معدنی فعال است.

به گزارش ایرنا جلال دسترنج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که بیشتر سرمایه گذاری ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای پنج هزار و ۵۸ نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: برای جلوگیری از خام فروشی معادن و ایجاد ارزش افزوده برای آذربایجان غربی تعداد پنج واحد سنگبری در ۲ ماهه سال جاری در استان احداث شده است.

وی اضافه کرد: طی همین مدت هفت فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های اکتشافی، چهار فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی در شرف بهره برداری و یک فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه یک معدن تازه به بهره برداری رسیده ۴۵ هزار تن است و برای بهره‌برداری از این معدن بیش از ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم چهار نفر در این معدن فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت آذربایجان غربی بیان کرد: جهت احیای معادن راکد استان و استفاده از تمام ظرفیت های معدنی برای توسعه اقتصادی استان در سال جاری برابر مزایده‌ای که تا ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ ادامه داشت، تعداد ۲۸۹ معدن و محدوده معدنی جهت فعال سازی از طریق انجام فرایند مزایده عمومی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

دسترنج با اشاره به میزان حقوق دولتی وصول شده معادن اضافه کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در ۲ ماهه اول ۱۴۰۳ حدود یک هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ برابر و به عبارتی دارای رشد ۱۶۰ درصدی است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۵۱۴ معدن است که سنگ‌های تزیینی بیشترین معادن استان را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha