۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85503145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع آوری شد

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85503145
۶۰۰ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع آوری شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال زکات توسط موثرین و مبلغین در سطح استان جمع آوری و بخش قابل توجهی از آن در بین فقرا و نیازمندان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، رضا طوسی روز یکشنبه در همایش زکات در سنندج اظهار کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده، پنج درصد یعنی حدود ۲۰ میلیارد ریال در اختیار دبیرخانه شورای زکات قرار گرفته و با هم افزایی منابع در حوزه های مختلف جذب، هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات و انجام فرایض دینی موجب ارتقای سرمایه اجتماعی می شود، گفت: فرهنگ سازی جمع آوری زکات باید به صورت هدفمند انجام شود تا اثرگذری لازم را در زمینه های مختلف از جمله رفع و یا کاهش مساله بیکاری که ریشه صالی فقر است داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: پرداخت زکات از حبس پول و ثروت اندوزی جلوگیری می کند، بنابراین می توانیم بگوییم که انجام این فریضه الهی نقش مهمی در توسعه عدالت اجتماعی در جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در کمیته امداد سه محور و مقوله اصلی شامل حمایت و سلامت، پیشگیری و توانمندسازی وجود دارد، گفت: این نهاد در قالب این سه مقوله و براساس آموزه‌های دین مبین اسلام و تاکیدات رهبری ۳۵ برنامه و بیش از ۱۲۰ فعالیت را با درنظر گرفتن حفظ حرمت و کرامت انسانی ولی نعمتان ارائه می دهد.

طوسی یادآور شد: در حال حاضر ۷۵ هزار خانوار شامل ۱۶۰ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۴ هزار خانوار دارای سرپرست زن و ۴۱ هزار خانوار دارای سرپرست مرد بوده و حدود ۵۵ هزار نفر سالمند هستند.

وی افزود: در بین خانواده های تحت پوشش ما ۲۳ هزار دانش آموز، بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجو و در بین خانواده های سالمند حدود ۱۲ هزار بیمار خاص، صعب العلاج، زمین گیر و سرطانی وجود دارد و گذشته بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال برای درمان این بیماران هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: در ۲ سال و نیم گذشته بیش از ۵۵۳ هزار میلیارد ریال منابعی بوده است که از طریق منابع دولتی، کمک های مومنانه و عنایت دفتر رهبری و بانک های عامل در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است اما نیاز خانواده‌های تحت پوشش بیش از این ها است و نیازمند ترویج سنت حسنه انقاق و نیکوکاری و جمع آوری کمک های مومنانه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha