۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85503148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعه مرمت بقعه امامزادگان احمد و محمود (ع)  استان البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: مطالعه طرح مرمت بقعه تاریخی مذهبی امامزادگان احمد و محمود (ع) در ماهدشت این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، "مهدی ارباب نیا "روز یکشنبه در نشست خبری گفت: بازسازی بقعه امامزادگان احمد و محمود(ع) بر اساس پرونده ثبتی تاریخی در دست اقدام قرار گرفته است.
وی افزود: بنای خشت و گلی بقعه امامزادگان احمد و محمود ماهدشت طی چند سال گذشته که در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز قرار داشته تخریب و در حال از بین رفتن است.

ارباب نیا گفت: اداره کل میراث فرهنگی البرز بر اساس پرونده ثبتی و داده‌های گذشته اقدام به بازسازی این بقعه خواهد کرد که اعتبارات بازسازی بر اساس قانون از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان مالک و با ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین می شود.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست مطالعات و تهیه طرح مرمت و احیای بقعه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: اکنون مشاور تعیین شده و در محل پروژه حضور دارد و در حال تهیه و تدوین پرونده مطالعات و طرح احیای بنا است.
ارباب نیا ادامه داد: طبق توافق با مشاور اکنون شرح خدمات برای احیای گنبد بقعه امامزاده تهیه و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد.

طبق بررسی ها بقعه امامزادگان احمد و محمود (ع) ماهدشت مربوط به دوران صفویه است.

استان البرز دارای ۱۰۰ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha