بخش عمده طرح‌های سرمایه‌گذاری سمنان مربوط به گرمسار است

سمنان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: ۱۴۸ طرح در مسیر سرمایه‌گذاری صنعتی در استان وجود دارد که ۴۲ درصد از آن مربوط به گرمسار در غرب استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادگار احمدی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری گرمسار با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، با بیان اینکه متقاضی سرمایه گذاری در گرمسار به لحاظ موقعیت مطلوب جغرافیایی بسیار زیاد است، گفت: چالش اصلی در این بخش کمبود نقدینگی و نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص های مختلفی در ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان لحاظ شده است، افزود: با وجود این شاخص ها، سمنان در تاثیرگذاری مصوبات این ستاد، رتبه سوم کشور را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه تعداد کل واحدهای صنفی در گرمسار که دارای پروانه کسب هستند چهار هزار و ۹۰۴ واحد است، ابراز کرد: در مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر در این واحد ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار فعال است، اضافه کرد: ۹۴۲ پروانه بهره برداری با پیش بینی سرمایه مجوز ۸۳ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲۲ هزار و ۶۳۸ نفر متعلق به غرب استان سمنان است که حدود ۴۵ درصد صنایع استان سمنان را شامل می‌شود.

وی با اشاره طرح های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان سمنان و شهرستان گرمسار بیان کرد: ۳۷۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۳ هزار و ۸۸۳ نفر در استان وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد: از مجموع طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان ۱۴۸ طرح با سرمایه گذاری ۴۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و ۱۵۶ نفر معادل ۴۲ درصد از طرح های استان سمنان متعلق به شهرستان گرمسار است.

افزایش ۲ برابری ظرفیت آبی شهرک‌های صنعتی سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت آبی شهرک های صنعتی طی سه سال گذشته به بیش از ۲ برابر افزایش یافت، بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب و توسعه صنایع کم آب بر در دستور کار قرار دارد.

۴۲ درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی سمنان مربوط به گرمسار است

محمدرضا باقری با بیان اینکه مجموع قراردادهای شرکت شهرک ها سه هزار و ۶۰۷ مورد است، افزود: تعداد واحدهای بهره بردار در این شهرک‌ها ۳۱ هزار و ۸۸ واحد است که یکهزار و ۳۳۲ واحد فعال و ۱۲۱ واحد راکد است.

وی میزان آب تامین شده برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را پیش از این۴۹۰ لیتر بر ثانیه و میزان آب تامین‌شده فعلی را ۹۱۸ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: میزان برق تأمین شده هم برای این واحدها ۴۸۹ مگاوات است که بستر مناسب برای توسعه اقتصادی و رونق تولید را در استان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به طرح های مهمی که توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان برنامه ریزی شده بیان کرد: سه طرح پساب در قالب سرمایه گذاری و خط انتقال آب به ارزش هشت هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان گفت: خط انتقال حبله‌رود به شهرک های صنعتی گرمسار و ایوانکی به ارزش پنج هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مهم این شرکت است.

وی احداث مجتمع فناوری اطلاعات استان سمنان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع را از دیگر طرح های مهم این شرکت برشمرد و گفت: سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

مدیعامل شرکت شهرک های سمنان از واگذاری ۳۱۸ هکتار زمین به واحد های صنعتی استان خبر داد و گفت: واگذاری اراضی در شرق استان با غرب استان سمنان برابر بوده و این امر حاکی از نگاه توسعه متوازن در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha