۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85503166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تایوان از ردیابی جنگنده و کشتی‌های نظامی چینی خبر داد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع تایوان (MND) اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹ فروند هواپیمای نظامی و هفت کشتی متعلق به نیروی دریایی چین را در اطراف تایوان ردیابی کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت دفاع تایوان، از ۹ فروند هواپیمای ارتش چین، پنج فروند از خط میانه تنگه تایوان در بخش های شمالی و جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی کشور (ADIZ) عبور کردند.

بر اساس این گزارش، از ساعت ۶ صبح دیروز (شنبه) تا ساعت ۶ صبح امروز (یکشنبه)، در مجموع ۹ فروند هواپیمای نظامی و هفت کشتی متعلق به نیروی دریایی چین را در اطراف تایوان ردیابی شدند.
در پاسخ، تایوان هواپیماها و کشتی‌های دریایی خود را اعزام و سامانه‌های موشکی را در ساحل به منظور نظارت بر فعالیت ارتش چین مستقر کرده است.

تایپه اعلام کرده که در یک ماه گذشته، ۷۶ بار هواپیماهای نظامی چینی و ۷۸ بار کشتی‌های نیروی دریایی و گارد ساحلی چین را ردیابی کرده است.

این گزارش افزود: پکن از سپتامبر (شهریور/مهر) ۲۰۲۰، استفاده از تاکتیک‌های منطقه خاکستری را با افزایش تدریجی تعداد هواپیماهای نظامی و کشتی‌های دریایی در اطراف تایوان افزایش داده است.
تاکتیک‌های منطقه خاکستری به‌عنوان «تلاش یا مجموعه‌ای از تلاش‌ها فراتر از بازدارندگی تعریف می‌شود که به فرد یا حکومتی امکان می‌دهد تا بدون توسل مستقیم به زور به اهداف امنیتی خود دست یابد.

به گزارش ایرنا، روابط بین تنگه‌ای تحت حاکمیت حزب دموکراتیک ترقی خواه در تایوان از سال ۲۰۱۶ بدتر شده است و پکن از مذاکرات با دولت استقلال طلب تایوان اجتناب کرده است.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. دو طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی، با عقب نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می‌شوند.

آمریکا به رغم آنکه می‌گوید به سیاست «چین واحد» پایبند است اما در عمل با اقداماتی چون حمایت مالی و تسلیحاتی از تایپه و ترویج تعامل رسمی با تایوان، در حال توسعه روابط خود با این جزیره است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha