۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85503169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: آتش سوزی جنگل‌ها و درختان به بحرانی برای شوش تبدیل شده است

دزفول - ایرنا - فرماندار شوش گفت: آتش سوزی‌های پرتکرار در جنگل‌ها و حاشیه جاده‌های شوش طی چند هفته اخیر با شدت یافتن گرمای هوا به بحرانی برای این شهرستان تبدیل شده که افزایش آمادگی دستگاه‌ها برای جلوگیری از آتش سوزی‌های گسترده احتمالی ضروری است.

به گزارش ایرنا، محسن حویزه روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بحران شهرستان شوش در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان با تاکید بر لزوم فرماندهی واحد در مواقع بحران افزود: رییس آتش نشانی شوش به عنوان فرمانده عملیاتی در صورت بروز بحران آتش سوزی در این شهرستان تعیین شده است که همه دستگاه‌ها مکلف به تبعیت و همکاری با آتش نشانی شوش در زمان وقوع آتش سوزی هستند.

وی با بیان اینکه پوشش فضای سبز از جمله سرمایه های ملی است که همه برای صیانت از این سرمایه وظیفه و مسوولیت دارند، ادامه داد: تمام دستگاه‌های شوش که از نظر تجهیزات و نیروی انسانی توان کمک به دستگاه‌های متولی را در بحران‌ها دارند باید مسوولانه در این زمینه ورود کنند.

فرماندار: آتش سوزی جنگل‌ها و درختان به بحرانی برای شوش تبدیل شده است

فرماندار شوش بحران را فرصتی برای نمایش همدلی میان دستگاه‌ها دانست و گفت: آتش سوزی‌ها به دلیل شدت گرما مناطق مختلف این شهرستان را طی هفته‌های اخیر در بر گرفته و ضروری است تمام دستگاه‌ها نسبت به افزایش آمادگی درصورت تکرار آتش سوزی‌ها اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی‌های متعدد و گسترده در این شهرستان طی چند هفته اخیر و احتمال تکرار آنها، ضروری است ظرفیت‌ها، کمبود تجهیزات شهرستان و افزایش توان عملیاتی برای مهار آتش در شوش احصا شود.

حویزه با بیان اینکه همه دستگاه‌های شوش در زمان وقوع بحران باید در آماده باش کامل قرار گیرند، اظهارکرد: هم افزایی همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم در مدیریت بحران‌ها ضروری است.

وی افزود: شرکت‌های صنعتی بزرگی در شوش فعالیت می‌کنند که بررسی وضعیت ایمنی آنها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ارایه آموزش‌های امدادی و مهار آتش به تمام دهیاران و کارکنان دستگاه‌های دولتی شوش، توسعه آموزش‌های عمومی خودمراقبتی و مهار آتش به شهروندان، بازدیدهای میدانی برای احصای آمادگی دستگاه‌ها در برابر بروز آتش،‌ بازسازی اساسی تجهیزات خودروهای سنگین مهار آتش، فعال سازی ۱۲۵ شهرستان کرخه و جدا شدن سامانه این شهرستان از شوش و همچنین تعیین محدوده برای آتش نشانی‌های شهرستان به منظور افزایش سرعت عمل عملیاتی از جمله مصوبه‌های این نشست بود.

همچنین مقرر شد سازمان آتش نشانی شهرداری شوش نسبت به تامین کپسول‌های اطفای حریق برای دهیاری‌ها و آموزش سه نفر از هر روستا به عنوان "آتش نشان یار" را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهد.

در پایان این نشست نیز از غواصان شوش و کرخه که نقش کلیدی به منظور کشف و بیرون کشیدن جنازه جوان غرق شده روستای "جریه سید محمد" داشتند با اهدای لوحی تجلیل شد.

این جوان اهل شوش اردیبهشت امسال در رودخانه دز در محدوده شهرستان شوش غرق شد و جنازه او پس از ۶ روز جستجوی تیم‌های مختلف امدادی از شوش، کرخه و دزفول کشف و از آب بیرون کشده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha