تاکید استاندار سمنان بر برخورد با برداشت‌های غیرمجاز از حبله‌رود + فیلم

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت تامین حقابه شهرستان‌های گرمسار و آرادان از حبله‌رود، گفت: برداشت‌های غیرمجاز از بالادست این رودخانه وجود دارد که با هماهنگی مسوولان استان تهران، با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیلات و رفع مونع تولید استان سمنان در گرمسار به خبرنگاران افرود: حقابه غرب استان از حبله‌رود باید به منظور رفع نیاز بخش کشاورزی استان با بیش از ۴۵ هزار بهره‌بردار تامین شود.

وی با اشاره به اینکه اولین تاکید تامین آب آشامیدنی است و آب بخش کشاورزی و صنعت بعد از آن دارای اهمیت است، افزود: معاون‌های هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سمنان و تهران به همراه فرمانداران گرمسار و فیروزکوه به زودی بازدید میدانی جامعی از مسیر حبله‌رود در برنامه دارند و با بررسی گزارش میدانی این مسوولان، تصمیم‌گیری لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

استاندار سمنان یادآور شد: با استاندار تهران هم در گذشته نشست هایی برگزار شد تا حقابه غرب استان سمنان از این رودخانه دائمی به میزان لازم محقق شود.

وی تاکید کرد: برداشت های غیرقانونی و تصرف غیرقانونی بستر رودخانه حبله رود در بالادست و خارج از استان سمنان وجود دارد. سهم حقابه شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان از حبله‌رود باید تامین شود.

سمنان استان موفق کشور در کمک به رونق صنعت

وی سمنان را از استان های موفق در برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور عنوان و اضافه کرد: ضمن برگزاری این ستاد، دیدار با فعالان اقتصادی هر شهرستان استان سمنان برگزار می شود تا مشکلات رصد شود. در نشست امروز در گرمسار نیز تسهیلات بانکی، تامین انرژی، و مباحث زیست محیطی، از مباحث مطرح شده بود.

وی بیان کرد: سمنان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در پرداخت تسهیلات تولید استان دوم کشور پس از البرز بود و به مدیران تاکید شده در پرداخت تسهیلات نهایت همکاری با صنعتگران در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان افزود: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سمنان جزو امن‌ترین استان‌ها برای سرمایه گذاری صنعتی و دارای بالاترین میزان رضایتمندی سرمایه‌گذاران است که نشانه توجه به نیازهای این بخش است.

حدود ۴۵ درصد از صنایع استان سمنان در شهرستان گرمسار قرار دارد وصنعت در این شهرستان به نزدیکی به پایتخت از رونق مطلوبی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha