۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85503256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نام‌گذاری میدانی در شهر یزد بنام شهید "ادواردو آنیِلی"

یزد - ایرنا - در یکصد و نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد میدان واقع در بلوار شهدای گمنام بنام شهید "اِدواردُو آنِیِلّی" نامگذاری شد؛ این شهید، تحت تأثیر قرآن از مسیحیت به مذهب شیعه گرویده بود .

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شورای شهر یزد ، این میدان در بلوار شهدای گمنام حدفاصل تقاطع بلوار شهیدان پارسائیان و ایرج افشار واقع شده است.

اِدواردُو آنِیِلّی، مستبصر اهل ایتالیا و فرزند یکی از سرمایه‌داران معروف ایتالیا به نام جِیانّی آنیلی بود که تحت تأثیر قرآن از مسیحیت به مذهب شیعه گروید و علی‌رغم فشارها و تهدیدها از آن دست برنداشت.

پدرش، جیانی آنیلی، از سرمایه‌داران معروف ایتالیا و مالک شرکت ماشین‌سازی فیات، بزرگترین شرکت ماشین‌سازی ایتالیا، چندین بانک خصوصی، چندین شرکت طراحی مد و لباس،‌ باشگاه اتومبیل‌رانی فراری، باشگاه فوتبال یوونتوس و غیره بود.

مادرش مارلا کاراچیلو نیز یک شاه‌زاده یهودی بود، ادواردو در سال ۱۹۷۴م، در ۲۰ سالگی با قرآن آشنا شد و پس از مطالعه و بررسی پیرامون قرآن و تحت تأثیر قرآن مسلمان شد و در یک مرکز اسلامی در نیویورک شهادتین را به زبان جاری کرد و در فروردین سال ۱۳۶۰ در حسینیه جماران با امام خمینی (ره) دیدار کرد و سپس برای زیارت مرقد امام رضا(ع)، هشتمین امام شیعیان به مشهد رفت.

ادواردو پس از مسلمان شدن، سختی‌های فراوانی از سوی خانواده متحمل شد و بر اساس اسناد و مدارک، صهیونیست‌ها او را به خاطر مسلمان شدنش ترور می‌کنند و قتلش را خودکشی جلوه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha