پیش‌بینی ۷۷۲ شعبه رای انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در سراسر استان پیش‌ بینی شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از ۱۰ خرداد امسال با تشکیل ۲۹ هیئت اجرایی شامل ۱۱ هیئت در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیئت اجرایی که در مراکز بخش‌های استان تشکیل شده، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان آغاز شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات افزود: ایشان در تمامی انتخابات بر چهار مؤلفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تاکید کرده و فرموده اند که هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، زبان بدخواهان کوتاه تر خواهد شد و به اهداف شوم خود در این زمینه نخواهند رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که حضور پرشور مردم در انتخابات، مکمل حضور معنادار آنها در تشییع شهدای خدمت است گفت: مردم خراسان جنوبی در همه انتخابات حضور گسترده خود را اثبات کرده اند و در این انتخابات هم با شور و شعور معناداری پای صندوق‌های اخذ رای حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد و اکنون در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی انتخابات، وزارت کشور اسامی افراد تایید شده را ۲۲ خرداد اعلام می‌کند گفت: تبلیغات انتخاباتی از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه انجام خواهد شد، هفتم تیر تبلیغات ممنوع است و روز هشتم تیر هم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: اگر نامزدی بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، انتخابات با حضور ۲ نامزد که بیشترین آرا را کسب کرده باشند به دور دوم کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از صدور دستور وزیر کشور، ابلاغ‌های رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات استان صادر شد، گفت: کمیته‌های هشت‌گانه انتخابات تشکیل شده و تاکنون چند جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان برگزار شده است.

طالبی افزود: با توجه به تفاوت‌های موجود در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری برنامه‌های آموزشی ویژه دست اندرکاران انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری فقط با ارائه شناسنامه دارای کد ملی یا کارت ملی انجام خواهد شد گفت: افراد برای رفع نقص در این زمینه در روزهای باقیمانده تا انتخابات به اداره کل یا ادارات ثبت احوال شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ادارات ثبت احوال، صبح و بعدازظهر آماده خدمات دهی به شهروندان هستند.

در پی شهادت آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد که ۳۰ اردیبهشت امسال در سفر به استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست، انتخابات ریاست جمهوری باید بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی طی ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار روسای قوه قضاییه و مقننه همچنین معاون اول رئیس‌ جمهور که سرپرستی دولت را بر عهده دارد، برگزار شود.

بر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha