یک‌هزار و ۲۰۰ سمنانی امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند

شاهرود - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه امسال یک‌هزار و ۲۰۰ نیرو جذب می شود، گفت: ردیف‌های استخدامی مناسبی در حوزه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود افزود: نقل و انتقال عادلانه و منصفانه نیروهای این اداره در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دوقطبی‌سازی در استان معنا ندارد، ابراز کرد: برای مسوولان آموزش و پرورش، دانش‌آموز روستای سطوه و طرود با مرکز استان سمنان تفاوتی ندارد و توجه به همه استعدادها در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان ادامه داد: عدالت و انصاف در توزیع امکانات به صورت آمار و نموداری به منظور شفاف‌سازی ارایه خواهد شد.

وزیری به همجواری استان سمنان با پایتخت اشاره کرد و گفت: این استان معلمان نخبه و دانش‌آموزانی پراستعداد دارد اما از امکانات آموزشی و ورزشی محروم است.

وی به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: سرعت تخریب مدارس سمنان از مدرسه‌سازی آن بیشتر است.

یک‌هزار و ۲۰۰ نیرو امسال در آموزش و پرورش سمنان جذب می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به اینکه در کنار ساخت و ساز مدرسه باید قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز پیشرفت کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش پیش از اینکه به خیر مدرسه‌ساز نیاز داشته باشد، به خیر بهساز آموزش نیازمند است.

وزیری با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند جراحی کیفی آموزشی است، ابراز کرد: همه مردم و مسوولان باید کمک کنند تا از سطح دانش به سمت کیفی‌سازی آموزش حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پیوند خانواده با مدرسه باید مستحکم‌تر شود، اظهار کرد: امروزه تربیت موفق در گرو هم‌افزایی نظام خانواده است.

سفر وزیر آموزش و پرورش به شرق استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان ابراز کرد: وزیر قول مساعد داد تا اواخر خردادماه به شهرستان‌های شاهرود و میامی سفر کند.

وی با بیان اینکه ساخت سالن‌های ورزشی و استخر دانش‌آموزی باید در سفر وزیر آموزش و پرورش به شاهرود مطرح شود، افزود: مقدمات ساخت ۲ سالن ورزشی مجهز و استخر توسط مسوولان استانی و شهرستانی فراهم شود.

وی به اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال برای ساخت زمین چمن مصنوعی به مدارس استان اشاره کرد و گفت: به هر مدرسه‌ای که زیرساخت زمین چمن مصنوعی را ایجاد کند، این اعتبار تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان ادامه داد: برای ساخت هنرستان معلم، دبیرستان ۱۸ کلاسه فدک و مدرسه شهرک فجر شاهرود با کمک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان و خیران تلاش می‌شود تا پایان مهرماه این سه مرکز آموزشی راه‌اندازی شود.

فعالیت ۱۸ مدرسه دوشیفت در شاهرود

مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم در این نشست گفت: این شهرستان عقب ماندگی در ساخت و ساز مدارس دارد، اکنون ۱۸ مدرسه در دوشیفت فعالیت دارند.

سیدمحمد موسوی با بیان اینکه شاهرود بیشترین آمار مدرسه‌های تخریبی در استان سمنان دارد، افزود: ۳۸ درصد از ۲۵۰ واحد آموزشی این شهرستان بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان به مقاوم‌سازی نیاز دارد و برخی از این واحدها نیز باید تخریب شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این مدارس بیش از ۶۰ سال قدمت دارد، ابراز کرد: دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) و دبیرستان دکتر شریعتی از جمله مدارس باقدمت شاهرود نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: سرانه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان به نسبت سایر شهرستان‌ها با همین جمعیت دانش‌آموزی، از نیم‌متر کمتر است.

موسوی با بیان اینکه از مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون هر ماه ۲۱ هزار ساعت حق تدریس به معلمان پرداخت شد، ابراز کرد: پرداخت این میزان حق تدریس طی سال‌های اخیر بی سابقه بوده است که نشان از ناترازی ورود و خروج معلمان و همچنین جمعیت دانش آموزی در این شهرستان دارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود و مسوولان شهرستانی در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، از خیران و برترین‌های حوزه آموزش و پرورش تقدیر و از ۲ کتاب «خاطرات دوران مدرسه» و « نقش و رسالت معلم در توسعه جهاد تبیین» رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای ۳۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز است که این تعداد در مراکز آموزشی پیش دبستانی، مدرسه دولتی و غیردولتی و مهدهای کودک مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha