۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85503323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲۱ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان بوشهر اجرا شد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: دولت سیزدهم موفق شد در طول کمتر از سه سال، ۷۲۱ کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان اجرایی کند که زمینه نصب و راه اندازی ۱۴ هزار و ۳۴ انشعاب گاز در مناطق شهری و روستایی را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر فقیه روز یکشنبه در نشست «پاسخگویی مدیران به رسانه ای استان بوشهر» با اشاره به ضریب ۹۹ درصدی برخورداری خانوار شهری و روستایی استان از نعمت گاز اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف صنعت گاز استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: گاز رسانی به ۱۹۰ صنعت و اتصال ۴۸ روستا به شبکه سراسری گاز گامی مهم در رونق تولید و اهتمام به مناطق کمتر برخوردار است.

۷۲۱ کیلومتر شبکه گاز رسانی در استان بوشهر اجرا شد

فقیه یادآور شد: هم اینک ۲۹۲ هزار مشترک گاز در استان بوشهر وجود دارد و ۹۹ درصد گاز مصرفی مربوط به صنایع است.

وی ادامه داد: از مجموع مشترکین گاز استان بوشهر ۸۹ هزار مشترک در بخش خانگی و مابقی به حوزه‌های صنایع پتروشیمی، تولیدی، خدمات، نیروگاه‌های گازی، بخش عمومی‌ و تجاری تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: در راستای تسهیل گازرسانی خانگی به ازای هر خانوار مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون ۱۸۰ خانوار از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

۷۲۱ کیلومتر شبکه گاز رسانی در استان بوشهر اجرا شد

فقیه اضافه کرد: خانوارهایی که انشعاب گاز دارند می‌توانند از این تسهیلات برای لوله‌کشی گاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۶ روستا استان بوشهر فاقد انشعاب گاز طبیعی هستند، گفت: در صورت اعتبار لازم این روستاها گازدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: در بعد مسئولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، برای تعداد ۴۰۰ خانوار مددجو بهزیستی و کمیته امداد استان لوله‌کشی گاز رایگان انجام شده است.

فقیه با بیان اینکه جزیره خارگ به دلیل شرایط خاص فاقد گاز طبیعی است، عنوان کرد: هنوز مجوز لازم برای گازرسانی به جزیره خارگ صادر نشده و هزینه کلان لوله‌کشی در دریا نیز برای شرکت گاز مقدور نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha