صنایع از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستانی استقبال نمی‌کنند

اهواز- ایرنا - رییس دانشگاه آزاد خوزستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان زیرپوشش دانشگاه آزاد خوزستان تولیدات خوبی در زمینه‌های مختلف ارایه می‌کنند ولی با وجود کیفیت و مشتریان برون استانی استقبال خوبی توسط صنایع انجام نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، علی افروس روز یکشنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان و بانکها در سالن جلسات استانداری خوزستان بیان کرد:بخش زیادی از بار فناوری و نوآوری استان بر دوش دانشگاه آزاد است به طوری که سال گذشته دانشگاه آزاد خوزستان به عنوان رتبه نخست کشور در حوزه پژوهش نوآوری وکارآفرینی معرفی شد.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در این حوزه، در استان خوزستان جدیتی هنگام خرید محصولات دانش بنیان که یک تکلیف است وجود ندارد و اقلام موردنیاز صنایع از خارج استان تهیه می‌شود این در حالی است که اقلام موردنیاز توسط متخصصان علمی بومی نیز ساخته می‌شوند.

رییس دانشگاه آزاد خوزستان ادامه داد: برخی اقلام تولیدی در حوزه آبزیان، فولاد و پوشش دهی لوله های گاز به علت دارابودن کیفیت محصول در شهرها و استانهای دیگر به فروش می رسند ولی در استان همکاری لازم برای خرید این محصولات صورت نمی‌گیرد.

افروس از استاندار خوزستان خواست طبق قانون دستوری به صنایع و ارگان‌های دولتی داده شود تا برای تامین اقلام موردنیاز خود از تولیدات داخل استان که حاصل تلاش نیروهای بومی است استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد خوزستان گفت: طبق رصد صورت گرفته که اخیرا اعلام شده سه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشگاه آزاد اهواز و دزفول در لیست اثرپذیرترین دانشگاه های دولتی و خصوصی دنیا قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha