۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85503354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: دستیابی به صلح در اوکراین در گرو نتیجه انتخابات در اروپا و آمریکاست

تهران- ایرنا- نخست وزیر مجارستان صلح در اوکراین را در گرو نتیجه انتخابات جاری پارلمان اروپا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر و پیروزی حامیان صلح دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، «ویکتور اوربان» پس از حضور در انتخابات پارلمان اروپا در پاسخ به سوال خبرنگار در این خصوص که «چه زمان می توان انتظار صلح در اوکراین را داشت»، گفت که در دو مرحله می‌توان به چنین چیزی دست پیدا کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی که نیروهای طرفدار صلح در انتخابات پارلمان اروپا و آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴ مطابق آبان ۱۴۰۳) پیروز شوند، می‌توان انتظار حل و فصل مناقشه اوکراین را داشت.

وی در توضیح دو مرحله ای بودن دستیابی به صلح در مورد جنگ اوکراین استدلال کرد که محور اصلی انتخابات پارلمان اروپا در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جنگ و صلح است.

نخست وزیر مجارستان سپس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر (آبان) برگزار می‌شود را گام دوم خواند و تاکید کرد: «اگر انتخابات در اروپا و آمریکا به پیروزی حامیان صلح منتج شود، می‌توان صلح را در اوکراین برقرار کرد».

این مقام اروپایی در ادامه اضافه کرد: اکنون نخستین وظیفه ما پیروزی در انتخابات پارلمان اروپا است. من مبارزات انتخاباتی را در فرانسه، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از نزدیک دنبال کرده و شاهد بوده ام که موضوع جنگ و صلح در همه جا مطرح شده است.

اوربان جنگ اوکراین را یک موضوع مربوط به کشورهای اروپایی ارزیابی و نتیجه‌گیری کرد: بر این اساس می توان کارزار انتخاباتی در کشورهای اروپایی را به عنوان یک کارزار با موضوع جنگ و صلح تفسیر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha