کاویانی‌نژاد مسافر پاریس شد

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85503365
کاویانی‌نژاد مسافر پاریس شد

تهران- ایرنا- با شکست ۲ نماینده ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان، امین کاویانی‌نژاد به طورر سمی ناینده کشورمان در این وزن در المپیک پاریس شد.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان (۷۲ کیلوگرم) از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر یک مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از جمهوری آذربایجان شد و باید منتظر حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به میدان برود.

محمدرضا مختاری دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول پوکلاویچ از کرواسی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب نائو کوساکا دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن شد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

با شکست ۲ نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی بوداپست و براساس چرخه انتخابی تیم ملی امین کاویانی‌نژاد رسما نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

در چرخه انتخابی تیم ملی برای وزن ۷۷ کیلوگرم آمده است: بنا به چرخه انتخابی تیم ملی و با عنایت به محرومیت و تعلیق محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری و در راستای گزینش شایسته‌ترین ظرفیت‌های فنی منطبق بر عدالت، نظر به ارزیابی فنی مثبت کادر فنی در خلال اردوی آماده‌سازی، چرخه انتخابی این وزن به صورت زیر خواهد بود:

گرایی و مختاری به تورنمنت مجارستان اعزام خواهند شد. اگر کشتی‌گیری مدال طلا کسب کند، طبق چرخه، رقابت انتخابی درون اردویی بین این کشتی‌گیر و امین کاویانی‌نژاد برگزار خواهد شد. کاویانی‌نژاد به یک پیروزی و حریف وی به دو پیروزی در این مسابقه نیاز دارند.

روز گذشته نیز مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم با غلبه بر امیررضا ده‌بزرگی رسما نماینده ایران در بازی‌های المپیک شد. امروز همچنین تکلیف وزن ۶۷ کیلوگرم مشخص خواهد شد. در این وزن سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های بوداپست مجارستان به مصاف هم خواهند رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha