۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85503417
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی ورامین فعالیت می‌کنند

ورامین- ایرنا- رییس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ هنرمند در حوزه‌های مختلف صنایع دستی ورامین مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا تاجیک روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰۰ هنرمند ورامین در ۱۳ حوزه احجام چوبی،چرمی، سنگی ، گلیم بافی، رودوزی سنتی فعالیت می‌کنند و تولیدات خود را علاقمندان به هنر عرضه می‌نمایند.

بیش از ۳ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی ورامین فعالیت می‌کنند

وی افزود: علاوه بر این با توجه به این که شهرستان ورامین در سال ۱۳۹۹ به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه انتخاب شده، ۵۴ کارگاه و کارخانه تولید شیشه و آبگینه با فعالیت مستقیم ۳ هزار نفر مشغول به فعالیت بوده و محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت مستقیم ۳ هزار نفر، بیش از۲ هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در حوزه عرضه وفروش شیشه و آبگینه تولید شده در ورامین فعالیت می‌کنند.

تاجیک گفت: محصولات شیشه و آبگینه شهرستان ورامین علاوه بر بازار داخلی به ۱۲ کشور آسیایی و اروپایی از جمله عمان، ترکیه، امارات عراق آذربایجان و آلمان و اتریش و ... صادر می‌شود. وی همچنین از ثبت جهانی طرح قالی میناخانی در فهرست آثار جهانی یاد کرد.

بیش از ۳ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی ورامین فعالیت می‌کنند

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین افزود: طی دو سال گذشته ۲۱۷ مجوز فعالیت هنرمندان در حوزه‌های مختلف صنایع دستی صادر شده که باصدور این تعداد مجوز، برای ۵۰۰ نفر در این حوزه شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی گفت: طی دو سال گذشته و با هدف حمایت از تولید کنندگان محصولات صنایع دستی، شهرستان ورامین با ارائه ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، رتبه نخست شهرستان‌های استان تهران در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی میزان تسهیلات ارائه شده در حوزه انفرادی را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حوزه کارگاهی را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

بیش از ۳ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی ورامین فعالیت می‌کنند

تاجیک گفت: به منظور معرفی هنرمندان فروش محصولات تولیدی صنایع دستی، طی دو سال گذشته پنج نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی و ۶ نمایشگاه اشیاء موزه‌ای حوزه صنایع دستی در شهرستان ورامین برپا شده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha