۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸
کد خبر: 85503418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان تا رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ در دولت رئیسی

تهران- ایرنا- توسعه مهارت‌آموزی و تقویت هنرستان‌ها یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این راستا با تلاش دولت شهید جمهور تعداد هنرجویان ۱۳ درصد و ساخت هنرستان‌ها نیز ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، توسعه مهارت آموزی و هنرستان ها یکی از مهترین مسائلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بارها بر آن تاکید داشته اند.

از طرفی در راهکار ۴-۵ - از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در باره مهارت آموزی آمده است: "اولویت بخشی به تأمین و تخصیص منابع، تربیت نیروی انسانی کارآمد، تدوین برنامه برای رشد، توانمندسازی و مهارت آموزی، ادامه تحصیل و حمایت مادی و معنوی دانش آموزان مناطق محروم و مرزی"

در همین راستا رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات‌ دولت شهید جمهور در مورد مهارت آموزی و تقویت هنرستان ها در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت : توسعه مهارت آموزی و تقویت هنرستان ها یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری در سال های اخیر تاکید فراوانی بر این موضوع داشته‌اند و در ادامه راه رئیس جمهور شهید ۹ خرداد ۱۴۰۳ آیین نامه تقویت و توسعه مهارت آموزی در هیات دولت تصویب شد.

وی ادامه داد: همچنین آمارها حاکی از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در دولت است و با حمایت از فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و توسعه عدالت و نصیب برابر آموزشی تعداد هنرجویان هنرستان‌های شبانه‌روزی در سه سال تحصیلی اخیر با روند افزایشی ۱۱ درصد روبرو بوده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق محروم و مرزی کشور، تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۸۲ نفر در هنرستان‌های شبانه‌روزی تحت پوشش مهارت آموزی قرار دارند.

همچنین صحرایی عنوان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق (روستایی و عشایری) تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۷۰ روستایی و عشایری تحت پوشش مهارت آموزی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۳ نفر عشایر هستند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha