۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85503432
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آموزش در مدارس الگوی صالح تک بعدی نیست

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85503432
آموزش در مدارس الگوی صالح تک بعدی نیست

اردبیل - ایرنا - مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل گفت: آموزش در مدارس الگوی صالح تک بعدی نبوده بلکه به تمامی نیازهای دانش آموزان توجه می شود.

سرهنگ علی لطفی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در مدارس الگوی صالح علاوه بر آموزش علمی، آموزش‌های مختلف مورد نیاز برای دانش آموزان ارایه می‌شود تا آنها بتوانند بعد از فارغ التحصیل شدن در جامعه توانایی تشخیص خوب و بد را داشته و مسیر صحیح زندگی را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مدارس الگوی صالح توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مهارتی و تربیتی دانش آموزان می‌شود، اظهار کرد: تربیت هدف محور و پرورش دانش‌آموزان انقلابی از اولویت‌های این مدارس است.

لطفی با تاکید بر لزوم عبور از آموزش‌های سنتی و تک بعدی، بیان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های زندگی، امروز آموزش‌های سنتی و تک بعدی اثرگذاری لازم را ندارند و ضروری است نوجوانان و جوانان در تمامی حوزه ها آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل اضافه کرد: تلاش می شود در این مدارس تعلیم و تربیت اصیل اسلامی محقق شده و جوانان و نسل های آینده باارزش‌های دینی پرورش‌ یابند.

سرهنگ لطفی با اشاره به اینکه مبانی راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس الگوی صالح عملیاتی می‌شود، ادامه داد: در این مدارس ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی همچون احترام به والدین و بزرگ‌ترها و ایثار و گذشت در میان دانش آموزان تقویت می شود.

وی گفت: در مدارس الگوی صالح در کنار تحصیل علم، با توجه به شرایط سنی دانش آموزان برای هر مقطع تحصیلی برنامه ها و کلاس های آموزشی مختلفی به صورت آزاد برگزار می‌‍شود.

وی برگزاری اردوهای مختلف با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، راه اندازی اتاق بازی کودکان به صورت مسئله محور، برگزاری انواع مسابقات، برگزاری اردوهای تربیتی، مذهبی، علمی، تفریحی و گردشگری، برگزاری کلاس های مطالعاتی و پژوهشی و تشکیل اتاق‌های فکر آموزشی برای ایجاد خلاقیت و نوآوری (ادراک، الهام، پرورش، خلق و نوآوری) را از جمله آنها عنوان کرد.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان افزود: در این مدارس تلاش می‌شود با توجه به علاقه و استعداد دانش آموزان آنها قبل از فارغ التحصیل شدن حداقل در یک رشته مهارت کسب کرده و بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند در جامعه از آن استفاده کنند.

سرهنگ لطفی اظهار کرد: در مدارس الگوی صالح خدمات کمک آموزشی، مشاوره‌های تحصیلی و خانوادگی در قالب طرح "مدرسه زندگی" برای تربیت جوانان مقتدر، کمک به تحلیل درست و تفکر آینده نگرانه با توجه به علوم رفتاری و جامعه شناسی و روانشناختی و کلاس‌های سواد رسانه برای دانش آموزان و والدین با هدف افزایش بصیرت آنها برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این مدارس به همه امور آموزشی و پرورشی در کنار هم توجه می‌شود تا دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم علاوه بر تحصیل علم، با معرفت افزایی و کسب مهارت های لازم به هویت اسلامی خود پی برده و باخودشناسی و خودباوری و کسب مهارت های عاطفی و حرکتی زندگی با اخلاق و با نشاط در محیط خانواده و جامعه داشته باشند.

سرهنگ لطفی با اشاره به فعالیت پنج مدرسه الگوی صالح در نقاط مختلف استان اردبیل اضافه کرد: از این تعداد ۲ مدرسه در مقطع پیش دبستانی، ۲ مدرسه در مقطع تحصیلی ابتدایی و یک مدرسه نیز درمقطع تحصیلی دوره اول متوسطه فعالیت می کنند.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح استان اردبیل ادامه داد: ثبت نام در این مدارس شروع شده و علاقمندان می توانند با ثبت نام در این مدارس از خدمات متنوع آموزشی ارایه شده در آن بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha