۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85503457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در ملایر گشایش یافت

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبر: 85503457
نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در ملایر گشایش یافت

همدان- ایرنا- نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات شهرستان ملایر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سرای فرهنگ و هنر شهرداری با حضور جمعی از مسئولان محلی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی ملایر روز یکشنبه در این آئین اظهار کرد: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه از هنرهای صنایع دستی هنرمندان این شهرستان شامل منبت‌ریز و سوزنی، قلم‌زنی روی مس، سراجی چرم، سفال‌گری، نقاشی روی سفال، گلیم و گبه، سوغات و محصولات محلی برپا شده است.

«ابراهیم جلیلی» افزود: این نمایشگاه با مشارکت اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر به مدت هشت روز صبح و بعدازظهر از ساعت ۱۰ الی ۱۳ بعدازظهر و ۱۶ الی ۲۰ شب در سرای فرهنگ و هنر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی با بیان اینکه محصولات صنایع دستی این نمایشگاه بیشتر توسط بانوان هنرمند تهیه و دایر شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در ۲۰ رشته صنایع دستی در ملایر فعالیت دارند که بعد از کشاورزی ۱۲ درصد اشتغال این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: ۳۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در رشته‌های صنایع دستی فعالند که ۳۱.۸ درصد اشتغال غیرمستقیم این شهرستان را به خود اختصاص داده و عمده اشتغال در رشته منبت، مُرواربافی، قلم‌زنی و سفال است.

نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در ملایر گشایش یافت

جلیلی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات صنایع دستی نیز در منبت، ساخت تارهای سنتی و مُروار صادرات داریم، بیان کرد: صادرات در صنایع دستی منبت بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، در رشته مُرواربافی به کشورهای آذربایجان و عراق و تارسازی بیشتر به ترکیه صادر می‌شود.

وی یادآور شد: ملایر دارای سه برند در زمینه صنایع دستی با عنوان شهر ملی و جهانی مبلمان منبت و روستای ملی مرواربافی داویجان است و مهارت بافت و نقش فرش پیچ جوزان، چارچنگ کسب و ننج، ماهی ازندریان و نقش میشن در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: به منظور معرفی تولیدات صنایع دستی این شهرستان، رونق اقتصادی فعالان این هنرصنعت، نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات همزمان با روز جهانی صنایع دستی دایر است و فرصت مغتنمی برای معرفی هنرمندان و محصولات تولیدی آنها است.

به گزارش ایرنا؛ نمایشگاه صنایع دستی ملایر از امروز ۲۰ خرداد در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر دایر شده و تا ۲۸ خرداد آماده بازدید علاقه‌مندان است.

ملایر شهر جهانی صنایع دستی مبلمان منبت است و بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این هنر فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha