استاندار هرمزگان: حمل ونقل چند وجهی بندر شهید رجایی در دولت سیزدهم شتاب گرفت

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: افزایش سهم حمل‌ و نقل چند وچهی در بنادر کشور و به‌ویژه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران نمونه‌ای شاخص از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ویژه شخص رییس‌جهمور شهید در این استان است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یک‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر چالش اصلی در بنادر کشور به صورت عام و در بنادر هرمزگان به صورت خاص، بحث مساله مواد معدنی و مساله غلات و کشاورزی مطرح بود که رفع این چالش در دولت سیزدهم با کمک بخش خصوصی دنبال شد.

وی یادآور شد: باتوجه به اهتمام ویژه دولت سیزدهم در حمل و نقل چند وجهی و افزایش سهم حمل‌ و نقل ریلی در بنادر و در راستای افزایش سهم موادمعدنی بندر شهید رجایی و توسعه بخش معدن، ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه لجستیک، تسهیل و کاهش هزینه‌های فعالیت معدنی در کشور، قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه مکانیزه غلات به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی منعقد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در این رابطه آغاز عملیات اجرایی پایانه‌های سرمایه‌گذاری پایانه‌های مکانیزه مواد فله معدنی و غلات در بندر شهید رجایی و بهره‌برداری از پنج اسکله گردشگری شناور در بنادر این استان به دستور وزیر راه و شهرسازی در اوایل خردادماه امسال را از فعالیت‌های مهم و شاخص سازمان بنادر و دریانوردی در این استان برشمرد.

راه‌اندازی هفت بندر هرمزگان در دولت سیزدهم

استاندار هرمزگان: حمل ونقل چند وجهی بندر شهید رجایی در دولت سیزدهم شتاب گرفت

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به همت رییس‌جمهور شهید هفت بندر در هرمزگان نیز راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، بنادر سیریک، بوموسی، پارسیان، جاسک و بندرخمیر و تعدادی بنادر شیلاتی یک رکورد در این استان محسوب می‌شود.

دوستی ادامه داد: تکمیل و به ‌بهره‌برداری رسیدن بنادر یک بخش آن ساخت و ساز است؛ بخش‌های مهم دیگر آن استقرار تجهیزات نرم‌افزاری و هماهنگی بین ادارات و سازمان‌های خدمات‌دهنده است که تمامی این‌ها به همت رییس‌جمهور شهید به سرانجام رسیده است.

وی در بحث اهمیت توسعه گردشگری دریایی به طرح‌ احداث بنادر نخل ناخدا به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم و به همت سازمان بنادر اشاره کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم اهتمام دولت سیزدهم در حوزه بنادر موضوع توسعه ریلی بوده است که در آخرین سفر رییس‌جمهور شهید به استان هرمزگان، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص داده شد که درحال انجام است.

در آخرین سفر رییس‌جمهور شهید به استان هرمزگان، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به توسعه ریلی حوزه بنادر اختصاص یافت.وی احداث هنرستان‌های جوار دریایی را از دیگر فعالیت‌های مهم بنادر و دریانوردی در هرمزگان برشمرد و افزود: متناسب با صنایع و ظرفیت‌های مختلف استان این هنرستان‌ها طرح‌ریزی شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم خود را محدود به مباحث دریایی نکرد؛ بلکه همزمان توسعه پسکرانه‌های شمال و جنوب حضور با هدف ترانزیت امن و سریع را دنبال کرده است.

استاندار هرمزگان روز یکشنبه به همراه علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیات عامل از روند عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی بازدید کردند.

هفته گذشته ۱۳ خرداد ماه بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان از جمله بنادر «بوموسی، سیریک و پنج فروند اسکله شناور» با اعتباری افزون‌بر ۱۸۳ هزارو ۱۳۳ میلیارد ریال همزمان با آغاز عملیات اجرایی ۲۳ طرح زیرساختی مهم در استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان با دستور وزیر راه‌وشهرسازی آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha