زیرساخت‌های لازم به نحو شایسته برای برگزاری انتخابات درآذربایجان غربی فراهم شود

ارومیه - ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: تمامی زیر ساخت‌های لازم باید بطور شایسته برای برگزاری انتخابات در این استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه درجلسه مشترک فرمانداران، هیات های نظارت و ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی افزود: هیچگونه کم و کسری نباید در برگزاری انتخابات وجود داشته باشد.

وی اظهارکرد: تعداد شعبات اخذ رای در شهرهای بزرگ و حاشیه شهرها افزایش یافته و همچنین حمل و نقل نیز تقویت شود.

معتمدیان ادامه داد:همچنین شعبات سیار نیز به مناطق عشایرنشین، پایانه های مرزی،پادگان‌ها و زندان‌ها اعزام شود تا همه اقشار مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: همچنین زمینه اخذ رای در مناطق صعب العبور فراهم شده و ضریب اینترنت این مناطق افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت حداکثری از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: فرمانداران از ظرفیت علما، اساتید و دانشگاهیان برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده کنند.

معتمدیان با بیان اینکه دوره قبل انتخابات خوبی را رقم زدیم و انتخابات در امنیت کامل برگزار شد گفت: امنیت مثال زدنی در انتخابات و در مناطق مختلف استان شاهد بودیم.

امکانات بصورت یکسان در اختیار کاندیداها باشد

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امکاناتی که در استان هست باید بصورت یکسان در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرارگیرد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها پس از انتخابات هم ادامه خواهد داشت گفت: مشارکت قوی، سلامت واقعی،رقابت حقیقی و امنیت چهارچوبی است که باید همه دستگاه‌ها وظایف خود را دراین چهارچوب انجام داده و حرکت کنند.

راه اندازی شعب ویژه جرایم انتخاباتی

رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی را نهادینه کرده و اعلام می‌کنیم، افزود: انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان هردو باید بر مدار قانون حرکت کنند.

ناصر عتباتی ادامه داد: تا به امروز در یک فضای قانونی امور پیش رفته‌است.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی دموکراسی و مردم سالاری است که در قالب انتخابات خود را نشان می‌دهد.

عتباتی با اشاره انتخابات دوره قبل افزود: آذربایجان غربی تجربه خوبی در برگزاری انتخابات داشته چنانکه قانونمندی را شاهد بودیم و در مقایسه با سایر دوره‌ها کمترین میزان تخلف را داشتیم.

آموزش هشت هزار ناظر

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هشت هزار ناظر فعال برای برگزاری انتخابات آموزش دیده‌اند و در برخی شهرها هم در حال آموزش هستند.

حجت الاسلام موسوی افزود: کسانیکه از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند همه برای ما قابل احترام هستند و به ناظرین در آموزش ها توصیه شده که ملاک برای ما قانون و اصل، بی‌طرفی است.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه برخی از اعضای حاضر به ارائه فعالیت ها و نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha