عبدالملکی: توجه به فرهنگ دینی و اسلامی باعث پیشرفت اقتصادی در کشور است

آبادان - ایرنا - نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت مناطق آزاد تجاری و صنعتی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: توجه به فرهنگ دینی و اسلامی باعث پیشرفت اقتصادی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الله عبدالملکی عصر یکشنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هدف مناطق آزاد و اقتصادی در اربعین حسینی امسال ارتقاء کیفیت خدمات به زائران است و حداکثر خدمات به آنان در گذرگاه‌های اربعین مناطق آزاد ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به عبور سه میلیون زائر در سال گذشته از گذرگاه‌های مرتبط با اربعین حسینی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور افزود: اربعین حسینی بعنوان فرهنگ تمدن ساز نقش مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دارد.

عبدالملکی گفت: حرکت اربعین،‌ پیام ناب انقلاب اسلامی را به عنوان یک حرکت تمدنی به جهانیان معرفی می‌کند و نیاز است برای تقویت آن از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود ۴۸ منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور افزود: مدیریت در مناطق آزاد دولت رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی، انقلابی و اسلامی است و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی شده‌است.

نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی در برنامه‌های فرهنگی خود بخصوص اربعین حسینی باید نوآوری داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز دراین نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در مرزشلمچه اظهار کرد:تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرای به منظور ارائه خدمات به زائران در شلمچه شکل گرفته‌است.

مسعود خواست خدایی افزود: به منظور رفاه حال زائران در اربعین حسینی و رفع موانع و مشکلات سال‌های گذشته نشست‌های متعددی برگزار شده‌است.

وی افزود: سعی بر این است تا با استفاده از همه ظرفیت های موجود در شهرستان با کمک شهرهاو استان‌های معین، خدمات مطلوبی به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

در این نشست تعدادی از مدیران مناطق آزاد و تجاری به صورت ویدئو کنفرانس برنامه های خود را برای اربعین حسینی تشریح کردند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha