کشتی فرنگی رنکینگ‌دار مجارستان‌؛ دوئل گرایی و اسماعیلی برای رسیدن به پاریس

تهران- ایرنا- مدال‌های برنز وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان به نمایندگان ایران رسید تا سرنوشت ملی‌پوش این وزن در پاریس به مبارزه رو در رو بین گرایی و اسماعیلی کشیده شود.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس در شهر بوداپست مجارستان روز گذشته آغاز و امروز (شنبه) با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک و جهان و سعید اسماعیلی پدیده کشتی فرنگی نماینده ایران بودند.

محمدرضا گرایی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ سلیمان نصر از تونس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر یک از سد ماماداسا سیلا از فرانسه گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر یک مغلوب لری ابولادزه قهرمان جهان از گرجستان شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۳ آندرس مونتانو از اکوادور را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر نستور آلمانزا از شیلی را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۶ بر صفر والنتین پتیک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله با اشتباه بچگانه و در حالی که چند ثانیه به پایان مبارزه باقی مانده بود دست از مبارزه کشید و حریف از این فرصت استفاده کرد و با فن کمر اسماعیلی را خاک کرد و با نتیجه ۹ بر ۷ مغلوب لوئیز اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار کیوتارو سوگابه از ژاپن را با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

حال بنا بر چرخه انتخابی وزن ۶٧ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در صورتی که هر دو کشتی‌گیر در مجارستان مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

بر همین اساس در پایان مسابقات امشب مبارزه انتخابی بین محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی برگزار خواهد شد.

شب گذشته نیز مبارزه انتخابی رو در رو بین مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم برگزار شد که محسن‌نژاد با پیروزی ۳ بر یک ملی‌پوش این وزن در المپیک پاریس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha