۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبر: 85503644
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جنگ بقا در شهر بادگیرها

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبر: 85503644
جنگ بقا در شهر بادگیرها

ساری- ایرنا- تیم فوتبال دریای کاسپین بابل امشب باید در شهر بادگیرها مقابل تیم آماده و پرانگیزه چادرملو که برای صعود به لیگ برتر می‌جنگد، آخرین تلاش خود را برای کسب سه امتیاز مسابقه به کار بگیرد تا از سقوط به مرحله حذفی لیگ آزادگان فرار کند.

به گزارش ایرنا، هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته یک فوتبال کشور امشب با انجام همزمان هر ۹ مسابقه برگزار می‌شود و تکلیف دومین تیم صعودکننده به لیگ برتر و تیمی که باید به مرحله پلی‌آفِ سقوط برود و برای ماندن در لیگ آزادگان به نبردش ادامه دهد مشخص می‌شود.

یکی از حساس‌ترین مسابقات امشب از ساعت ۱۹و ۴۵ در ورزشگاه شهید نصیری یزد بین چادرملوی اردکان و دریای کاسپین بابل برگزار می‌شود. دیداری که ممکن است برای دریایی‌ها در کویر به جشن بقا تبدیل شود و شاید هم برای اردکانی‌ها جشن صعود به لیگ برتر را رقم بزند.

دریا بابل با ۳۱ امتیاز از ۳۳ مسابقه در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد و چادرملو اردکان که سرمربیگری آن را سعید اخباری بر عهده دارد یکی از ۲ تیم ۷۰ امتیازی جدول است که برای صعود به لیگ برتر می‌جنگد.

تیم فوتبال دریا که فصل سختی را پشت‌سر گذاشت پس از روی کار آمدن داوود سید عباسی به عنوان سرمربی شرایط بهتری پیدا کرد و از قعر جدول فاصله گرفت. این تیم توانست از سقوط مستقیم به لیگ دسته ۲ فوتبال کشور فرار کند. اما هنوز برای ماندن در فصل بعدی رقابت‌های لیگ آزادگان تکلیفش مشخص نیست و اکنون با ۲ تیم شمالی دیگر یعنی داماش گیلان و شهرداری آستارا برای فرار از سقوط به مرحله پلی‌آف رقابت دارد.

شرایط جدول به گونه‌ای است که هر کدام از سه تیم شمالی ممکن است در پایان بازی‌های امشب تیم شانزدهم جدول باشند و بقا در لیگ آزادگان را در مرحله پلی‌آفِ سقوط دنبال کنند.

در حال حاضر تیم‌های دریای بابل و داماش گیلان ۳۱ امتیازی هستند و به ترتیب در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ آزادگان قرار دارند. تیم چهاردهم جدول هم شهرداری آستارا است که با ۳۳ امتیاز یک پله بالاتر از دریای بابل قرار دارد.

جنگ بقای دریا در شهر بادگیرها

هر سه تیم شمالی برای این‌که به پلی‌آف سقوط نکنند باید امشب سه امتیاز مسابقه را کسب کنند و امیدوار باشند که ۲ تیم دیگر نتیجه نگیرند. در این بین اما کار برای بابلی‌ها دشوارتر از ۲ تیم شمالی دیگر است.

شهرداری آستارا باید مهمان تیم یازدهم جدول یعنی نفت و گاز گچساران شود. داماش گیلان از تیم پنجم جدول یعنی سایپا میزبانی می‌کند و دریای بابل هم در اردکان باید دیداری سخت و نفس‌گیر را با چادرملو داشته باشد که در رتبه سوم جدول قرار دارد و برای صعود به لیگ برتر با فجر سپاسی شیراز رقابت می‌کند.

دریا اگر بتواند شگفتی‌ساز ظاهر شود و چادرملو را در خانه‌اش شکست دهد، با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به داماش گیلان و در صورت حفظ همین برتری در تفاضل گل، حضورش در لیگ آزادگان را تضمین می‌کند. اما تساوی یا شکست برای دریا می‌تواند به معنای سقوط به پلی‌آف باشد.

البته سیدعباسی و بازیکنان و هواداران دریای بابل می‌توانند به شکست داماش گیلان در دیدار با سایپا نیز امیدوار باشند. نتیجه‌ای که می‌تواند حتی در صورت شکست دریا مقابل چادرملو باز هم به ماندن نماینده مازندران در لیگ آزادگان منجر شود و داماش را به مرحله پلی‌آف بفرستد. در واقع این احتمال وجود دارد که در پایان مسابقه امشب چادرملو اردکان و دریا بابل هر ۲ تیم خوشحال باشند.

البته نماینده مازندران در لیگ آزادگان طی چند هفته اخیر عملکرد خوبی در مقابل حریفان از خود نشان داد. داوود سیدعباسی و بازیکنانش دیدار هفته سی‌وسوم را چهارشنبه گذشته مقابل پارس جنوبی جم با نتیجه ۳ – ۱ به سود خود تمام کردند و با روحیه و انگیزه‌ای بالا عازم یزد شدند.

دریای بابل در پنج مسابقه اخیر خود شکست نخورده و موفق به کسب ۲ برد و سه تساوی شد. آخرین شکست سیدعباسی و بازیکنانش در لیگ آزادگان ۲ اردیبهشت و در هفته بیست‌وهشتم مسابقات مقابل تیم قدرتمند و قهرمان لیگ یعنی خیبر خرم‌آباد در زمین حریف رقم خورد. دیداری که تا آخرین ثانیه‌ها ۳ – ۳ مساوی بود و در وقت‌های اضافه با یک ضربه پنالتی به سود میزبان تمام شد. جنگندگی دریا در آن مسابقه و شکست‌ناپذیری‌اش در پنج دیدار اخیر هواداران این تیم را امیدوار نگه داشته که در مسابقه امشب نیز شگفتی‌ساز ظاهر شوند و از سقوط به پلی‌آف فرار کنند.

جنگ بقای دریا در شهر بادگیرها

حساسیت و اهمیت این مسابقه سبب شده که هواداران دریای بابل راهی یزد شوند تا از تیم‌شان در آخرین مسابقه فصل حمایت کنند. کادر مدیریتی باشگاه دریای کاسپین بابل برای اعزام رایگان هواداران اتوبوس‌هایی را در اختیار گرفت که از دیشب عازم یزد شدند.

یزدی‌ها هم برای تشویق تیم‌شان در مصاف با دریا بابل برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیدند. صنایع نساجی یزد و یک واحد تولیدی ترمه برای حمایت از تیم چادرملو همه بلیت‌های این مسابقه را خریداری کردند تا فوتبالدوستان یزدی بتوانند رایگان وارد ورزشگاه شوند.

با توجه به اهمیت و حساسیت بالای مسابقه، سازمان لیگ برای این دیدار چهار داور مطرح و برجسته فوتبال ایران را در نظر گرفت. پیام حیدری دیدار چادرملو و دریا را سوت می‌زند و حسن ظهیری، حسن انتظاری و حسن زمانی کمک‌های او در این مسابقه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha