کاروانسرای شاه عباسی در ایوانکی گرمسار به عنوان هتل سنتی احیا شد

سمنان - ایرنا - کاروانسرای شاه عباسی در ایوانکی گرمسار در غرب استان سمنان، با کاربری هتل سنتی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احیا، مرمت و تجهیز و با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان بهره‌برداری شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح این کاروانسرا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ این بنا با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با مشارکت بخش خصوصی احیا شد و در قالب هتل سنتی با کاربری اقامتی ـ پذیرایی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان، آماده خدمات رسانی به زائران حرم مطهر امام هشتم(ع) و گردشگران است.

نسیبه همتی افزود: با افتتاح این بنا تعداد ۲۴ اتاق اقامتی سنتی با ظرفیت ۸۰ نفر به امکانات گردشگری غرب استان سمنان افزوده شد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار با بیان اینکه کاوانسرای ایوانکی دارای ۲ سالن مجزا برای مراسم و پذیرایی است که ۳۰۰ نفر گنجایش دارد، ابراز کرد: راه‌اندازی این مجموعه، علاوه بر اینکه موجب رونق منطقه و افزایش گردشگری می‌شود، به طور مستقیم برای ۶۸ نفر اشتغال‌زایی در پی داشته است.

کاروانسرای شاه عباسی در ایوانگی گرمسار احیا و مرمت شد

وی گفت: این کاروانسرا از معروف‌ترین کاروانسراهای استان سمنان است که قدمت آن مربوط به دوره صفویه است و به عنوان یکی از آثار ملی ایران و با شماره ثبت یکهزار و ۷۶۳ به ثبت رسیده‌است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار با بیان اینکه کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی اولین منزلگاه کاروان‌هایی بود که از تهران عازم خراسان می‌شدند، تصریح کرد: ساختمان این کاروانسرا از سنگ و آجر بنا شده و دارای تزیینات آجرکاری است، همچنین این کاروانسرا از نظر معماری چهار ایوانی است که دارای پلانی مربع شکل و به صورت شرقی - غربی است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان مسیری تاریخی و بخشی از جاده ابریشم معروف بوده است. حدود ۳۰ کاروانسرا در تمام نقاط استان سمنان از شرق تا غرب استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha